Hej! Sitter o kikar efter båt som ska användas mest för fiske. Men nu är det så att jag inte vet något om båtar och funderar om nån vill hjälpa mig. Båten ska användas mestadels till gäddfiske här i dalälven och min budget ligger på 20-40 tusen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med båtköp!
Collapse
X
-
Aluminium är ju alltid bra!? Lättskött och så!
Sen beror det juh lite på om du kan fixa med motorer då kan du juh köpa en lite äldre båt & motor!
Buster eller linder begagnade går att få tag i det prisintervallet du angav!
exempel från blocket:
Buster
osv.
Jag är absolut ingen expert på just de båtarna men det finns det andra här som är, har dock erfarenhet av både plast- och alubåtar! Föredrar helt klart alu!
Lycka till!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
-
Ursprungligen postat av pr0m0 Visa inläggHej! Sitter o kikar efter båt som ska användas mest för fiske. Men nu är det så att jag inte vet något om båtar och funderar om nån vill hjälpa mig. Båten ska användas mestadels till gäddfiske här i dalälven och min budget ligger på 20-40 tusen.
En Cresent 465 ær lættdriven och stabil. Går bra med 20-30hk. Funkar fint till blandat spinn och trolling. Går hårt i lite sjø, men det borde inte vara ngt større problem på dalælven?
Tycker inte priserna på Buster och Linder står i proportion till vad man får før pengarna?..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
@DavidL - Kan väll kanske hålla med, men jag är så himmla lat så för mig passar de bra! Sen har jag fått för mig att de är säkrare men det kanske inte stämmer? Iaf Buster..
Ryds 435dl borde väll gå att hitta under 40k, en polare har en sån och den verkar najs!
Men en sak som är säker är att man inte får mer fisk för att man har "flashig" båt!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
Grävlingen, popnitade Buster går fetbort. Så dom kan du glömma.
Om man inte gillar att ösa förstås.
Ryds är för ojämna i kvaliten så dom är inget att satsa på heller.
Då ä'r en Crescent 435-465 bättre, även om dom slår hårt i sjön.
Men man kan dra av på gasen.
Dom är så stadiga att dom är nästintill omöjliga att välta.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Inget fel på Buster, men dom ær ca dubbelt så dyra som en Cresent i motsvarande storlek..
Och køper man ett plastskrov før 10-20000 ær det inte hela værlden om det blir några repor i gelcoaten.. Den børjar inte læcka, eller gå sæmre før det. Efter flera års trogen tjænst kan man kanske behøva fixa lite, men det ær inget problem. Plast ær extremt lættarbetat.
465 och 434 ær grymt stabila, riktiga fiskeplattformer. Inte optimalt planerade inne i, men vill man sæ kan man lætt skæra bort tofter, sætta i stolar etc. Bra skrov før en øverkomlig summa.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Har ingen koll på modeller och så men skulle defenitivt rösta på plast. Har också uppfattningen att platsbåtar är myckey billigare, känns bättre i sjön också tycker jag. Och som David säger väldigt lättarbetat. Ska man köra hål i båten eller spackla och greja är plast väldigt bra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 801 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka