Hydraulstyrning och Eltilt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hydraulstyrning och Eltilt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hydraulstyrning och Eltilt?

Om man som jag funderar på att installera hydraulstyrning och eltilt på min båt undrar om någon kan hjälpa mig med tips, råd, hemsidor, kostnder eller egna erfarenheter.
    Motorn är en 30 hkp Mercury 05:a

Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
    Om man som jag funderar på att installera hydraulstyrning och eltilt på min båt undrar om någon kan hjälpa mig med tips, råd, hemsidor, kostnder eller egna erfarenheter.
    Motorn är en 30 hkp Mercury 05:a
    Hydralstyrningen lär inte vara något större problem finns färdiga Kit hos dem flesta handlarna, prisvärda modeller är Bay Star och SeaStar men finns flera bara söka runt att dem passar för Din snurra och Du lär klara Dig med den minsta modellen till en 30hk.

Trim/tilt däremot kan bli knepigt om inte motorn är gjord för det, då behöver Du en Power Bracket med den funktionen i som monteras på båten och sen motorn på den!!
    Finns hos dem mer välsorterade båttillbehörsbutikerna men är oftast inte direkt billiga.

Skulle sannolikt bli enklast att byta motor och välja en med den funktionen i från början, 30hk brukar vara mini gränsen för när dem finns med Trim/tilt, jämför priser och se vad som ger mest pang för pengarna

Kommentera

En polare har en 40 hästars murkla ca: -97. På den sitter det en hjälpcylinder till som trycker på när man lyfter manuellt. På den är det i allafall bara att byta den cylindern och koppla i kablarna till kabelstammen som går till fjärren. Vet inte om du har nån sån cylinder men det borde gå i allafall. Ta ett foto på ditt akterspegels fäste med lite mått och sen åker du ner till handlaren och måttar på en annan motor.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 813 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka
      av Lärka