Köpa båt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa båt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Ska Du åka wakeboard/vattenskidor så tror jag att det behövs minst 40 hästar. Vad gäller ett framtid krav på förarbevis så är det på gång. Jag vet dock inte för vilka båtar/motorer det ska gälla och var gränsen kommer att gå, men bortsett från vad lagen säger så för Du billigare försäkring om Du har förarbevis, dessutom är det ju som någon påpekat rätt vettigt att kunna läsa ett sjökort och kunna basal navigation.
    Ok, joo jag har läst lite att det är på gång med förarbevis. Vilket är bra, det kommer säkert minska olyckor/idiotkörningar.
    Det låter ju rimligt om man har biligare försäkring vid förarbevis. Kommer det gå i kraft kommer jag självklart skaffa mig ett.
    Hur som helst ska jag gå mig en kurs där jag lär mig lite vett och ettiket+ läsa sjökort kan ju vara en fördel :P

Kommentera

Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
      Att åka wakeboard efter en båt med 40 hk motor kan bli svårt. Inte omöjligt, fartmässigt är det inga problem, men i starten underlättar det enormt mycket med en starkare motor. Om det är barn som ska åka är det inga problem. Det svåra blir att komma upp, när man väl är uppe blir det inga problem. Men en erfaren åkare skulle komma upp, men om man är ovan så kan det bli svårt.
      Vattenskidor kommer fungera, det är jag 100 på. För till vattenskidor behövs inte alls samma krafter och styrka på motorn som när man åker wakeboard då det inte blir lika mycket motstånd i starten.
      Ring lär nog inte vara några problem förutom att man tröttnar på att inte kunna åka fortare, men det är nog svårt att komma undan om du inte köper en superbåt!

Jag har dock ingen större erfarenhet av 4-taktsmotorer utan mest 2-taktare, så jag vet inte riktigt hur stor skillnaden är styrkemässigt.

Med lite övning så kommer det säkert fungera att åka med den motorn, men det är ju inte optimalt.

Jag skulle definitivt inte satsa på en mindre motor i alla fall, men det gäller ju att ekonomin tillåter det.
      Jag har testat åka efter en polares 40hk, det är segt i starten men det funkar. Så tror jag kommer att köpa en 40hk, om jag inte hittar en billig 50
      Hehe, inte säkert att det kommer bli ring/wakeboard/vattenskidor, men ngt av det tror jag iaf. Joo det 'r ju en ekonomisk fråga, men man kanske hittar ett fynd snart
      När är bästa årstiden att köpa båt? före sommaren eller efter?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jujje Visa inlägg
        Ok, joo jag har läst lite att det är på gång med förarbevis. Vilket är bra, det kommer säkert minska olyckor/idiotkörningar.
        Det låter ju rimligt om man har biligare försäkring vid förarbevis. Kommer det gå i kraft kommer jag självklart skaffa mig ett.
        Hur som helst ska jag gå mig en kurs där jag lär mig lite vett och ettiket+ läsa sjökort kan ju vara en fördel :P
        Det är bra! Det finns på tok för många idioter ute på sjön som verkar sakna hjärna! Så det är bra att du inser att en kurs är lämplig när man inte är sjövan!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jujje Visa inlägg
          Jag har testat åka efter en polares 40hk, det är segt i starten men det funkar. Så tror jag kommer att köpa en 40hk, om jag inte hittar en billig 50
          Hehe, inte säkert att det kommer bli ring/wakeboard/vattenskidor, men ngt av det tror jag iaf. Joo det 'r ju en ekonomisk fråga, men man kanske hittar ett fynd snart
          När är bästa årstiden att köpa båt? före sommaren eller efter?
          Med rätt teknik så fungerar det, och om du testat själv och det fungerat så är det nog inte så mycket att snacka om.

Jag tycker att du ska ha något av detta, helt klart! Den skönaste känslan får man om man åker wakeboard när det är helt kavlungt på vattnet, och så svänger man ut utanför båtens våg, det känns som om man svävar fram, måste upplevas!
          Något som jag tycker är bland det roligaste man kan åka efter båt så är det kneeboard, det är så jävla kul! Lite bökit i starten men när du väl lärt dig åka finns det inga begränsingar, åka baklänges, på sidan, hoppa mm. Rekomenderas starkt! Tyvär får man, eller i alla fall jag, jävligt ont i knäna och benen, men det skiter jag i!

Kommentera

Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
            Med rätt teknik så fungerar det, och om du testat själv och det fungerat så är det nog inte så mycket att snacka om.

Jag tycker att du ska ha något av detta, helt klart! Den skönaste känslan får man om man åker wakeboard när det är helt kavlungt på vattnet, och så svänger man ut utanför båtens våg, det känns som om man svävar fram, måste upplevas!
            Något som jag tycker är bland det roligaste man kan åka efter båt så är det kneeboard, det är så jävla kul! Lite bökit i starten men när du väl lärt dig åka finns det inga begränsingar, åka baklänges, på sidan, hoppa mm. Rekomenderas starkt! Tyvär får man, eller i alla fall jag, jävligt ont i knäna och benen, men det skiter jag i!

haha kneeboard, visst det låter grymt kul ont i benen lär man ju få. sitta på knä och studsa fram

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka