Ruta till styrpulpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ruta till styrpulpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ruta till styrpulpet

Ja,.... vet nån om det finns lösa rutor med båge (rut-ram) att köpa till styrpulpetare ? nu har jag inte måtten på min, men ska mäta den i morgon,
    Ockelbo B-14 R Skulle vilja ha en sån crom-båge med en ruta i
    Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
    Ja,.... vet nån om det finns lösa rutor med båge (rut-ram) att köpa till styrpulpetare ? nu har jag inte måtten på min, men ska mäta den i morgon,
    Ockelbo B-14 R Skulle vilja ha en sån crom-båge med en ruta i
    Har du ingen som kan göra en rostfri båge och polera denna, och sätta i en plexi/lexanskiva i den.

Kommentera

Ursprungligen postat av knota Visa inlägg
      Har du ingen som kan göra en rostfri båge och polera denna, och sätta i en plexi/lexanskiva i den.
      Nja ? Jag kan alltså göra en själv, men jobbet tar för mycket tid
      och nyss flyttad till annan ort, men att åka till bussgods hinner jag
      Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Kolla med några ÅF av Ockelbo så kanske någon har en färdig att sälja så slipper Du pula med något som inte passar helt, har inte dem så bör ju tillverkaren ha iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
          Nja , B14 är har inte gjorts på ca 30 år så ÅF har nog ingen kvar ,tror heller inte att det funnits nån org ruta

Crescent säljer ju en typ av "universal ruta" med rutram ,kostar säkert en del men värt att kolla
          www.cremo.se

Ahhh..... Titta exakt som jag tänkte Tusen tack för tippset

Kommentera

Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
            Nja ? Jag kan alltså göra en själv, men jobbet tar för mycket tid
            och nyss flyttad till annan ort, men att åka till bussgods hinner jag
            Bästa är helt klart att göra en skiss med exakta mått för DIN båt och lämna/skicka denna till ngn som jobbar med rostfritt. Visst kanske det tar en vecka eller två, men varesig bättre eller billigare lösning lär du ej finna! Själv gjort så på en styrpulpetare en gång i tiden, resultatet vart över förväntan.

Samma kille har utöver "bågen/rutan" gjort en för båten skräddarsydd konstruktion med 12st spöhållare + 2st lösstagbara trollingmaster i densamma, 2st piedistaler + spöhållare till riggarna, en snygg/praktisk bygel för plottern, nytt antennfäste för VHF:en osv osv...

Även om en "universalbåge" kanske på ngt vänster passar, lär den inte bli optimal och förmodligen dessutom dyrare. Förresten! Hör med Flint(?) här på FS, tydligen både rf-kunnig och arbetsvillig...

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka