Durkteak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Durkteak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Durkteak

Håller på att flytta tanken på min Yamarin 575 och ska lägga nytt golv i aktern, över tankutrymmet.
    Min fråga är hur tjock teak man bör välja för att det ska vara stumt och stadigt att stå på. Den totala bredden golv som skall läggas är 165 cm men det är 55x60 cm över tankutrymmet som är det "kritiska" eftersom det är tomrum där under. Se gärna den bifogade bilden.

Ett billigare alternativ än den randiga durkteak som jag har i resterande delen av båten skulle kunna vara att plasta in en skiva marinplywood men jag vet inte om tanken lockar mig så mycket. Mest för att jag tycker att teak är snyggare. Andra idéer?

Någon som vet var man kan köpa randig durkteak utöver Hjertmans? Gärna måttbeställt. Att köpa en hel, stor och dyr skiva och enbart använda halva skivan känns onödigt.
    Bifogade filer
    www.morganlewin.se

Jag ska lägga in sån randig teakdurk som du har i resten av båten, dom flesta båttillbehörsaffärer bör kunna fixa fram det.

Ska du ha hel skiva eller dela upp med luckor, det låter som du ska ha en hel skiva och då ska det bli stadigt med 12 mm, framförallt om den skruvas fast på bra sätt.
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Jag ska lägga i en hel skiva är tanken, dvs inte dela upp den. Hjertmans saluför det - men verkar bara kapa skivorna i Sundsvallsbutiken. Har mailat butikerna i Karlstad och Västerås (närmaste Hjertmans i min region) men inte fått svar ännu.
      www.morganlewin.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 825 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka