Köp av Linder 400 sportsman - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av Linder 400 sportsman

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köp av Linder 400 sportsman

Är en ny Linder 400 sportsman (styrpulpet) - 08 med suzukis 15hk 4t - 08 + Durktrall, Ekolodsgivar fäste, batteri, trycktank och elmotor fäste ett bra köp för 60000:-???

Båten kommer mest att användas i mindre sjöar och i dalälven. Rekomenderar ni denna båt eller bör jag kika på andra båtar? Den kommer mest att användas till Jerk fiske och gös trolling.

Finns ett antal trådar där sportsmannen lyfts högre än till himlen, men ja, jag tycker väl det låter bra och båten är ju finfin. Bara det inte är en sådan som säljs med "mindre defekter".

Kommentera

Ursprungligen postat av Freek_style Visa inlägg
      Är en ny Linder 400 sportsman (styrpulpet) - 08 med suzukis 15hk 4t - 08 + Durktrall, Ekolodsgivar fäste, batteri, trycktank och elmotor fäste ett bra köp för 60000:-???

Båten kommer mest att användas i mindre sjöar och i dalälven. Rekomenderar ni denna båt eller bör jag kika på andra båtar? Den kommer mest att användas till Jerk fiske och gös trolling.
      Låter som ett mkt bra pris?

Skönhetsfel får den förr eller senare endå Mink
      sigpic

Kommentera

Båten har inga "mindre defekter" Den är flång ny.
        Är dom så stabila så man kan stå på tofterna och kasta?

Kommentera

Båten har inga "mindre defekter" Den är flång ny.
          Är dom så stabila så man kan stå på tofterna och kasta?
          Det Mink! menar är att dom säljer nya båtar med "skönhetsfel" lite billigare.

Att dom är ranka behöver du inte oroa dig över, snarare att dom är lite jobbiga att åka med när det går lite sjö, speciellt om du har lätt packning, är själv och vill åka i 20knop.

60tusen är ett bra pris, Linder skriver ut 70på sin sida (exkl. montering? och tillbehör?)

Iofs med en Yamaha 15, vet inte var det skiljer i pris mellan Yamaha och Suzuki, men Yamaha har väl en hyffsat ny modell?
          sigpic

Kommentera

Jo jag förstod det. Men jag har då inte kunnat hitta något på båten som kan göra den billigare?
            Kan det bli stor skillnad på gången i hård sjö om man blyar fören?
            Jag har fått för mig att yamahan är ca 5lax dyrare och är lite mer "hitec" (krångligare att skruva med)

Kommentera

Måste du ha ny båt? Om inte sök på blocket efter sjöjeep 430 lång om jag inte missminner mig
              kolla även båtsman båtarna på www.batsman.se

Kommentera

Bara att slå till för med den extra utrustningen och motorn är det ett väldigt bra pris

Det är inga problem att stå på tofterna och kasta jag gör det på min 355 (lillasystern) och det funkar, trätrallaran kommer Du att uppskatta då dem lindrar vibrationsljuden märkbart och gör det säkrare att röra sig i båten.

Någon permanent blyning i fören skulle jag inte rekomendera däremot är det bra att lasta utrustning och en "gubbe" lite förut vid körning i hård motsjö men då pratar vi skärgårdsvågor inte sånt som Du möter på mindre insjöar.

Du behöver inte kika på något annat då Lindern klår iaf det som nämts som alternativ högre upp i tråden och det mesta andra med när jag jämfört dem och jag har testat i princip alla alubåts fabrikat på marknaden under mina 25 år med alubåtar.

Kommentera

Ok..! Låter bra.. Nu har jag fått pris på båten + 80km/h trailer = 70lax.
                  Blir nog till att beställa i morgon.. Var kan man hitta några bra räcken till relingen? Måste ha för att fästa spöhållarna. Vägrar borra typ 40 hål i båten!
                  mvh Freek_style

Kommentera

Ok..! Låter bra.. Nu har jag fått pris på båten + 80km/h trailer = 70lax.
                    Blir nog till att beställa i morgon.. Var kan man hitta några bra räcken till relingen? Måste ha för att fästa spöhållarna. Vägrar borra typ 40 hål i båten!
                    mvh Freek_style
                    Du lär inte bli besviken på det ekipaget

Har inte Linder räcken som tillbehör så slipper Du pula ihop eget??

Annars finns det standard fästen för 25mm rör att köpa i båthandeln och sen skaffar Du rör helst alu då i lagom längd och monterar dit, på en 400.a så bör Du har 3 fästpunkter på räcket så att det håller ordentligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 869 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka