När vågar man peta i båten i Stockholm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När vågar man peta i båten i Stockholm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men hur är vädret i Stockholm just nu egentligen...?
    Strålande sol alldeles nyss och minuten senare kom det en VÄGG av snö. Snöade i ca 4 minuter och nu...ok, lite snö fortfarande. Dessutom har ca 2 m is lagt sig i en fin halvcirkel runt halva båten. Tack och lov håller vinden på att bearbeta den lilla isen och i helgen lämnar jag Mälaren för saltsjön igen.

Tjoho!

/T.

Kommentera

Holme, du kan väl inte menat allvar med det du skrev. Om du gjort det. Ge då aldrig råd till folk här om båtmotorer. Risken är att du får ovänner för livet.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Holme, du kan väl inte menat allvar med det du skrev. Om du gjort det. Ge då aldrig råd till folk här om båtmotorer. Risken är att du får ovänner för livet.
        Håller med...dessutom finns det ingen anledning att överhuvudtaget tippa upp den. Inte som jag känner till iaf.

/T.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Hur svårt kan det vara, lägg i den och fiska, blir det is, ta upp den? När isen försvinner, kasta i den igen? Blir det is igen, ta upp den?
          Joo så svårt är det ungefär. Själv har jag den står på trailer över vintern och backar ner den när man ska ut. går ju nästan lika smidigt som att ha den vid en brygga.
          Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
            enda anledningen är för att hindra beväxning på sommarn ,
            tycker jag
            Ja den varma årstiden ska den ju fällas upp så klart. Vattnet ska ju ur riggen så det inte blir onödig korrision och avlagringar. Men vid risk för minusgrader ska den så klart inte hissas upp.

Kommentera

nä jag satt och skämtade och ville se hur många quotes jag kunde få samt försöka bli ovänner med så många som möjligt, helst för resten av livet

nej skämt åhh sido anledningen till att jag gör det på alla mina motorer är för att ca 7 år sen så sprack vattenhuset på en motor som var nertiltat i vattnet. visserligen var det ca -10 på natten men det hade inte blivit någon is.
              varpå jag frågar en marina om hur man skall göra, han svarar då att man ska tilta upp den och sen köra den tills det slutar att komma vatten ur skvallerrörer dvs ca 5-10 sec.

jag har svårt att se hur motorn skulle kunna ta skada utav dett. självklart gör alla som de vill jag ville bara berätta hur jag gör

Kommentera

Holme, den marinan skulle jag gärna veta namnet på. Det var väl inte Borlänge, Cykel, Motor och Sport som Marinan heter. Problemet blir ju alltid var gränsen går vid så kallad upptippning.
                Hur varmt impellerbladet går kan ju ingen se. Att ditt växelhus sprack när motorn var nertippad låter otroligt.
                Måste vart otätt redan från början
                Eller att isen varit så tjock runt växelhuset. Att det borde varit bottenfruset.

Kommentera

Holme, den marinan skulle jag gärna veta namnet på. Det var väl inte Borlänge, Cykel, Motor och Sport som Marinan heter. Problemet blir ju alltid var gränsen går vid så kallad upptippning.
                  Hur varmt impellerbladet går kan ju ingen se. Att ditt växelhus sprack när motorn var nertippad låter otroligt.
                  Måste vart otätt redan från början
                  Eller att isen varit så tjock runt växelhuset. Att det borde varit bottenfruset.
                  Sune Carlsson Båtvarv i Saltsjöbaden http://www.sunecarlssonbatvarv.se/, jag skrev fel i inlägget tidigare, det var vattenpumpen som sprack och ingenting annat dvs inte växelhuset för det har jag överhuvudtaget alldrig nämt.

Kommentera

Holme,inte lätt att förstå vad du menade. Okey då förstår jag. Men kan fortfarande inte koppla det till nån kyla.

Kommentera

Holme,inte lätt att förstå vad du menade. Okey då förstår jag. Men kan fortfarande inte koppla det till nån kyla.
                      vattenpumpen frös sönder, det kan i alla fall jag koppla till kyla...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 802 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka