När vågar man peta i båten i Stockholm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När vågar man peta i båten i Stockholm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har för mig att jag läste om ett av NHL spelarna i Ö-vik hade elbelysning på botten vid sin brygga och "bubbelaggregat" också på botten som gjorde att vattnet frös senare,¨finns det såna bubbelaggregat i Sthlms trakten?
    Dessa funkar tydligen ner till 4,5 meter, http://www.bubblerings.com/bubblerings/ undrar om det även hjälper emot sjögräs på båtbotten?
    Senast ändrad av Alessandro; 2008-02-12, 11:58.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Eino, har rätt som oftast när det gäller båt. Flodebanan är du arbetslös eller ?.
      Kan inte vart många gånger du haft en båt infrusen.
      Mer jobb får man leta efter. Genomsur av svett i minusgrader en mörk kväll sätter sina spår.
      Värst är när man ska hacka loss den ur isen och sedan hacka sig fram mot land.
      Och då snackar jag om när den ligger vid en brygga på fel sida om upptagningsplats.
      Ännu värre är med både is i båtbotten och med tjockt med snö på köpet.
      Fyfan det har jag gjort till leda genom åren så det står mig högt upp i halsen.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Varför inte traila båten så slipper du problem med igenfrysning (om det nu kommer att ske)

Själv kör jag så fort jag får tid. Kallt i vattnet dock, frågan är om det är så stor idé att vara ute och köra mitt i vintern. Men nu börjar ju våren, och det är ju en annan femma.

Kommentera

Jag slänger i min den 1:e mars!
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
            Var is på Mälaren i morse, iaf vid Skanstull.
            Jo...jag har båten lite väster om nyss nämnda Skanstull och visst är det nattis. Som snart försvinner. Som måste försvinna. Som ska försvinna. Det FÅR inte bli is...
            Nej, men jag tror inte det kommer ligga kvar särskilt länge. Det är möjligt att det ligger ett tunnt islager några dagar (som längst) men sen försvinner det.

/T.

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddfeskern Visa inlägg
              Varför inte traila båten så slipper du problem med igenfrysning (om det nu kommer att ske)

Själv kör jag så fort jag får tid. Kallt i vattnet dock, frågan är om det är så stor idé att vara ute och köra mitt i vintern. Men nu börjar ju våren, och det är ju en annan femma.
              OK jag tar det här en sista gång nu:
              Båten ligger upplaggd på varv, inplastad.
              En trailer till min båt kostar minst 40000:-
              Jag behöver troligen BE-körkort vilket jag inte har för att få dra den med min El Camino som dessutom är avställd för vintern. Vi snackar om en stor Amerikansk fiskebåt.
              Jag vill bara ha åsikter om vad ni tror om isen framöver, ok?

Tack alla snälla för input, det flesta verkar ha fattat min frågeställning och flera som verkar vara i samma sits som jag. Hoppas tråden lever vidare .

snart

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Ursprungligen postat av Thomas Pettersson Visa inlägg
                Jo...jag har båten lite väster om nyss nämnda Skanstull och visst är det nattis. Som snart försvinner. Som måste försvinna. Som ska försvinna. Det FÅR inte bli is...
                Nej, men jag tror inte det kommer ligga kvar särskilt länge. Det är möjligt att det ligger ett tunnt islager några dagar (som längst) men sen försvinner det.

/T.
                Sitter och kollar ut på Mälaren vid Essingen från jobbet och det bildas mer och mer is, FAN!

Kommentera

Ursprungligen postat av PÅK Visa inlägg
                  Krympplast istället för pressening verkar vara framtidens melodi med stormgaranti varje vinter (2006 Gudrun, 2007 Per och i år Tuva). Men är det en säker metod ur fukt- och ventilationssynpunkt och vad kostar en "inpackning"?

Min båt kostade 2208 + moms att plasta in. 18,28 Kvm.

MVH

/Oscar

Kommentera

Jag har båtfiskat hela vintern och har nog tappat hoppet om att det ska bli ismete av i vinter. Har båtplats i mälaren så jag tar upp den på trailer med tanke på alla svängar till vänern,vättern och skärgården. Nu blir det iofs lite lugnare någon vecka när plottret är på garanti rep och inväntar en ny stol till båten. även den G rep.
                    sigpicMörtsnurb
                    http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddman Visa inlägg
                      Sitter och kollar ut på Mälaren vid Essingen från jobbet och det bildas mer och mer is, FAN!
                      Men det var som f-n då...vi behöver några plusgrader och lite VIIIIIIIIIIND!!!
                      Då är vi safe igen.

Åt vilket håll har du uppsikt från jobbet? Det går ju båtar då och då som bryter upp en ränna på sin ost-västliga färd men det blir ju lite isbrytning för mig på väg ut från båtklubben.

/Thomas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka