Ursprungligen postat av pikewrangler
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
När vågar man peta i båten i Stockholm?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lodur Visa inläggSMHI har statistik på det mesta som gäller väder, bl.a. datum för islossning från år till år på olika platser i landet. Där hittar du nog ett ganska bra svar på din fråga men man kan ju aldrig veta säkert...
http://www.smhi.se/oceanografi/istja...r/sstcolor.pdf
smhi.se e verkligen en grymt bra sida
/O______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Finns inga garantier i denna fråga , varuteoch fiskade i lördags och yttempen låg mellan 2.0 - 2.8 grader, Det skall bli varmare nästa vecka även om det kommer att bli kallt på nätterna. Idag har detvarit 6 - 7 gradervarmt i Stockholm enligt biltemperaturen. Ett kölddygn (minus 24 timmar ) kommer definitivt inte att räcka. Jag tror att det är en 75% att det är isfritt hela vintern. Blir det varmt nästa vecka så är upptill 90% för sen är vi inne mars och då börjar solen värma.............Släng iden till helgen men kolla SMHI först.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gäddman Visa inläggMin båt är inplastad i krympplast utomhus. Motorn står inomhus och måste monteras av varvet. Det är ingen liten båt/motor. Till och med du förstår kanske att det kostar en del pengar.
Håll dig borta från tråden om du inte står ut.
/Oscar
Förstår att du är sugen på att få i båten, skulle jag också vara om jag bodde i närheten av Stockholms Skärgård, men vetenskapen sträcker sig inte över naturlagarna. Som exempel på det kan man kika på SMHIs rapporter varannan dag...
Riva upp en båt behöver man väl inte ta ledigt för Eino? Klart ere lilla StenaLinefärjan så kanske det tar tid, men 99% av båtarna åker ju trailer...sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gäddman Visa inläggMin båt är inplastad i krympplast utomhus. Motorn står inomhus och måste monteras av varvet. Det är ingen liten båt/motor. Till och med du förstår kanske att det kostar en del pengar.
Håll dig borta från tråden om du inte står ut.
/Oscar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PÅK Visa inläggKrympplast istället för pressening verkar vara framtidens melodi med stormgaranti varje vinter (2006 Gudrun, 2007 Per och i år Tuva). Men är det en säker metod ur fukt- och ventilationssynpunkt och vad kostar en "inpackning"?
Det sitter ett antal vädringshål i plasten med tak på för att det inte skall regna in.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggFan, får köpa en ny spåkula, den sa inget om att det var en trailerlös båt som låg på ett varv.
Förstår att du är sugen på att få i båten, skulle jag också vara om jag bodde i närheten av Stockholms Skärgård, men vetenskapen sträcker sig inte över naturlagarna. Som exempel på det kan man kika på SMHIs rapporter varannan dag...
Riva upp en båt behöver man väl inte ta ledigt för Eino? Klart ere lilla StenaLinefärjan så kanske det tar tid, men 99% av båtarna åker ju trailer...
Ja och du är den enda som missuppfattar som vanligt på beställning .
Riva kan vi prata om i ett annat forum...
Peace!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TommpaBra tråd!
Jag lägger i min runt den 25 februari här i mälaren (Mariefred)! enligt en 10dygnsprognos jag såg så skulle det var milt 10 dagar framåt. Kylan känns inte som det stora problemmet, det känns nästan värre att den kommer ligga själv vid båtplatsen, man vill ju inte ha en stulen båtmotor!!
Men man ska ju aldrig säga aldrig...*ta i trä*
Kommentera
-
Smhi.se... njae.
Hej, jag tycker denna sida är överlägsen för att planera helgernas turer i skärgården.
Sen får man lägga 10 min på att lära sig tolka/konvertera siffrorna till m/sek osv..
Till Gäddman, jag skulle nog vänta med beslutet tills efter spanien resan, men det är klart jag vet ju inte hur mycket tid varvet ska ha på sig för att få i båten. De närmaste dagarna blir kalla, småsjöarna i stockholms området kommer att frysa till, troligen även en tunn skorpa på de inre vikarna i skärgården. I början på nästa vecka ser det ut som det ska bli mildare, men det är en långtidsprognos, dessa ska man alltid ta med en nypa salt.
mvh.
/qcn
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 802 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka