Båtplats i sthlmsområdet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats i sthlmsområdet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats i sthlmsområdet?

Jag kommer flytta till Stockholm under sommaren/hösten 2008 och behöver därför en båtplats i Stockholmsområdet, gärna söder om stan. Vill ha båten i anknytning till havet så att "skärgårdsfiske" kan bedrivas.

Hur ska man gå tillväga för att hitta en plats och är det någon som har koll på om det överhuvudtaget går att få en plats på så kort tid? Kommer ha möjlighet att vinterförvara båt och/eller trailer på annan plats. Nuvarande båt är 4,7*1,8 m.

Tacksam för svar!

Ursprungligen postat av solstace Visa inlägg
    Jag kommer flytta till Stockholm under sommaren/hösten 2008 och behöver därför en båtplats i Stockholmsområdet, gärna söder om stan. Vill ha båten i anknytning till havet så att "skärgårdsfiske" kan bedrivas.

Hur ska man gå tillväga för att hitta en plats och är det någon som har koll på om det överhuvudtaget går att få en plats på så kort tid? Kommer ha möjlighet att vinterförvara båt och/eller trailer på annan plats. Nuvarande båt är 4,7*1,8 m.

Tacksam för svar!
    Kolla med www.morarna.nu (gålö) eller http://www.smaangsviken.com/ (ingarö)
    Mycket möjligt att de kan ha platser..
    .................................................. ......................
    :popcorn

Kommentera

varför inte ha den på en trailer tänk på att skärgården är stor .det finns många ramper och det är roligt att prova nya ställen
      Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Båtplats

Om inget stort hänt på Morarna tror jag det kan vara svårt att få plats där. Jag står i kö sen snart 2 år och har ännu inte fått plats men det är klart att det beror på vilken båt du har. Mindre båt kan vara lättare...

Ett ok ställe som brukar ha plats är Ljushagen på Gålö i Haninge. PM'a mig för detaljer om du är intresserad. Många väljer dock bort denna klubb eftersom de endast har bojar och inga vinterplatser.

/Thomas

Kommentera

Ok! Ska kolla på tipsen ovan.

Har funderat på att ha den på trailer just för att kunna fiska på olika platser samt att slippa pröjsa 3,5 k per säsong och behöva dra upp den när gäddfisket drar igång på hösten. Då måste den ändå trailas... Optimalt vore förstås att ha en båtplats med schysta vatten i närheten och traila den när man känner för det.

Kommentera

Kolla med Kanholmsfjärdens marina, hälsa från mig...
            /oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Finns en stor marina längs Dalarövägen bortom Gålö avfarten kommer inte ihåg namnet dessvärre jo heter Karlslund dyr deposition tror runt tio lax säkerheten är ganska bra flera av kamraterna har båten där både sommar och vinter platser är du ny i Stockholm så tänk på säkerheten tråkigt men så är det lycka till
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
                varför inte ha den på en trailer tänk på att skärgården är stor .det finns många ramper och det är roligt att prova nya ställen
                Tips om säker uppställningsplats för stöldbegärlig båt och motor till rimlig kostnad och inom rimligt åkavstånd från City tas tacksamt emot. Det finns tyvärr inte för den som saknar egen tomt med skymd insikt enligt min mening.
                Jag håller inte heller med om att det finns många ramper för den trailerburne i Stockholm, tvärtom. Faktum är att jag många gånger tänkt att jag ska skriva insändare i vällästa tidningar om just varför det finns så ont om ramper i Stockholm, där brist på båtplatser är ett känt problem. Onödigt och miljöförstörande transportåkande med båt skulle minska om det fanns fler ramper. Bilar drar ju långt mindre bensin (och förbränner den bättre) per sträcka än motorbåtar. Mer eller mindre giftiga bottenfärger är också helt onödiga om båten ligger på trailer istället för vid brygga.
                En tänkbar anledning till få ramper kan vara rädsla för att underlätta stölder.
                Senast ändrad av PÅK; 2008-01-29, 22:40.

Kommentera

www.spiruddensbk.se ligger mellan Haninge & Dalarö (Åvaviken). Billig, finns förmodligen platser & lite stölder...

Kommentera

Spirudden såg ju fin ut, hur är det att fiska därikring? Har aldrig varit där, annat än i nationalparken.

Påk, jag drömmer oxå om att få ett tips om den där ladan som det aldrig blir inbrott i. Iofs behöver jag en hel del deg innan det blir en trailerbåt men ändå Det känns svårt utan tomt.
                    När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 798 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka