Honda 20hp stulen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Honda 20hp stulen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Trist, hoppas att du får till det snabbt med Försäkringsbolaget.

Hade de kapat klass 3-kättingen?
    Ola

Kommentera

Om det är 24h bevakning borde det väl underlätta på försäkringsfrågan
      www.solskensmetarna.se

Kommentera

Surt mannen!!! Den motorn har väl inte ått många sjömil? Borde få tillbaka det mesta!! Hittar du dom som gjorde det så kan jag hjälpa till och kittla dom till döds!
        SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

fan vad surt det är sjukt att det inte finns lås och kättingar som håller när cupra blev av med sin motor så hade svinen klippt klass 3 kättingen med biltemas största bultsax hoppas ni hittar motor och svinen som gjorde det och gör som i arabvärlden hugg händerna av dom jävlarna
          Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Öststatarna har säkert redan forslat ut din 20 hk Honda genom Sverige.
            Alla dyra bilar som försvinner går direkt på färjan till Polen. Och forslas sen vidare ut till länderna i omgivningarna. Inte mycket som stannar kvar i lilla Sverige.
            Dem stöldmarknad som finns utomlands är enorm och vinstgivande till max.
            Tänk en fattig öststatare som bara behöver sno en fyrtaktare och kan sen leva lyxliv i många månader.
            Inte undra på att det är lukrativt. När det sen är minimal risk att åka fast.
            Och om det händer så låga straff att det bara blir en semester med allt betalt.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Tack för ert medlidande.. Den är väl i baltstaterna nu. Håller med Nicke, vilken känsla att ertappa dem. Är väl dumt att ta till våld, men jag skulle nog inte kunna hålla mig hehe. Ola, nej kätting i nosöglan med lås hade de inte rört, och båten i övrigt var orörd, vilket känns bra.. De kunde ju snott batteri, gps-antenn, spöhållare, eller bara sabbat allt. De kapade båtlåset, brorsan säger att de har portabla hydraul-tänger som tar det mesta.. Linus nej den hade gått en 100 timmar ca. Servicen var just gjord på den, nu måste man göra en ny service på den nya motorn.. grr..
              Och till råga på allt blåser det strom idag när man var sugen på att flötestrolla...

Kommentera

Jag råkade ut för precis samma sak i höstas. Då snodde dom min sprillans nya 10 hk 4taktare, hade hunnit ha den i två veckor bara.. Man blir ju så jävla förbannad för tydligen så går det inte att skydda sig mot sånt här vilka jäkla lås man än har

Kommentera

Tråkigt med motorn Olof.Samma sak hände en polare till mig för ngn månad sen.Dock så nöjde de sig inte med motorn,då rök hela ekipaget.Båten låg vid T-bryggan i Kalmar,verkar vara en massa stölder i Kalmar med omnejd nu.Ngn lokal liga kanske.Öststaterna visst, men det finns en jävla massa tjuvar även i vårt "fina"samhälle.Hoppas det löser sig med motorn och att snuten sätter stopp för stölderna i Kalmartrakten./Kalle
                  vade retro esox lucius!

Kommentera

Ursprungligen postat av Exezz Visa inlägg
                    Jag råkade ut för precis samma sak i höstas. Då snodde dom min sprillans nya 10 hk 4taktare, hade hunnit ha den i två veckor bara.. Man blir ju så jävla förbannad för tydligen så går det inte att skydda sig mot sånt här vilka jäkla lås man än har
                    Det positiva är ju iaf att dom inte "skar" loss motorn från båten. Mitt tips är att verkligen ligga på dom så hårt det bara går så inte vårfisket blir spoilerat, det börjar ju snart Glöm inte kostnader för hydral+monteringen när du skall "deklarera" skadan. Poängtera även att den var nyservad, antar att det var andra servicen t.o.m ? Kanske inte hjälper, men då har man ju iaf försökt.

Har man båten liggandes i en hamn är det ju faktikst lite som att be om att få den snodd. Det SKALL inte vara så, men i nuläget är det ju inte bättre tyvärr.

Skulle aldrig någonsin få för mig att lägga båten i en "trafikerad" småbåtshamn om jag verkligen var rädd om prylarna, inlåst i garage på tomt en i villaområde känns betydligt bättre.

Men har man inte alt. så vad gör man inte, man vill ju inte gärna tro att det skall vara så illa som det faktiskt är. En ny 4taktare i hamnen blir ofta inte gammal...
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                      Det positiva är ju iaf att dom inte "skar" loss motorn från båten. Mitt tips är att verkligen ligga på dom så hårt det bara går så inte vårfisket blir spoilerat, det börjar ju snart Glöm inte kostnader för hydral+monteringen när du skall "deklarera" skadan. Poängtera även att den var nyservad, antar att det var andra servicen t.o.m ? Kanske inte hjälper, men då har man ju iaf försökt.

Har man båten liggandes i en hamn är det ju faktikst lite som att be om att få den snodd. Det SKALL inte vara så, men i nuläget är det ju inte bättre tyvärr.

Skulle aldrig någonsin få för mig att lägga båten i en "trafikerad" småbåtshamn om jag verkligen var rädd om prylarna, inlåst i garage på tomt en i villaområde känns betydligt bättre.

Men har man inte alt. så vad gör man inte, man vill ju inte gärna tro att det skall vara så illa som det faktiskt är. En ny 4taktare i hamnen blir ofta inte gammal...

I mitt fall var det tyvärr så att dom bokstavligt talat skar loss motorn från båten, med ordentliga skador på aktern som följd. Men som tur var så hade jag ju kvar kvittona på allt, så det var inget snack sen när försäkrinsbolaget skulle ersätta mig. Allt jag behövde betala var självrisken på 2000 kr, allt annat fixade försäkringsbolaget åt mig.

Tyvärr så blev jag "bara" av med motorn och inte hela båten, för hade dom tagit alltihop så ahde jag inte ens behövt betala självrisk.

Tråkigt att man aldrig kan ha sina grejer ifred, lämnar jag den nya motorn på båten så lär väl den bli snodd den med, så nu tänker jag släpa hem den varje gång. Det blir bökigt och massa extra jobb varje gång man ska ut, men eftersom jag inte kan ha båten nån annanstans än på båtklubben så är det väl bara att vänja sig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 808 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka