ombyggnad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ombyggnad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ombyggnad

Hej på er alla är det någon som vet vilket matrial man ska använda om man ska bygga om akter Det är en plast båt som jag har en brygga monterad på för motorn men nu ska jag bygga om till en motorbrunn i stället vore välldigt tacksam om någon har något tipps om vilket matrial man ska använda för att förstärka upp aktern med

om du kommer åt och plasta på insidan
    av aktern lägg nåra lager och plasta in förstärkning
    i form av halvkapade tex pappersrör
    En rostfri plåt på utsidan e nog inte fel heller
    Senast ändrad av Dalton; 2008-01-12, 14:51.
    Spöböj !!

Kommentera

Ursprungligen postat av sjöbris Visa inlägg
      Hej på er alla är det någon som vet vilket matrial man ska använda om man ska bygga om akter Det är en plast båt som jag har en brygga monterad på för motorn men nu ska jag bygga om till en motorbrunn i stället vore välldigt tacksam om någon har något tipps om vilket matrial man ska använda för att förstärka upp aktern med
      Är det en plastbåt är svaret redan givet dvs plast hoppas bara du är medveten om mängden arbete samt att du är mycket noggrann med förarbetet så du verkligen får fäste ju kraftigare motor desto mer noga, det är krafter i rörelse!
      Även plywoodspant kan plastas in längdledes i båten mot aktern om nödvändigt för förstärkning men en helplast konstruktion är bättre. lycka till
      PS vid den mängden arbete bör du definitivt vara noga med temperaturen dvs ca 20grader är att rekommendera
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Hej sjöbris.
        Har liten tro på att det du skall göra är lönsamt. Lika bra att sälja skiten och köpa nått bättre begagnat som fyller dina krav. Att starta ombyggnad utan erfarenhet det kostar tid och pengar og sen blir det oavsett inte så bra som att köpa ny (begagnad) båt. Bara inköp av material och verktyg kostar multum.
        Mitt tips är att studera "www.blocket.se" och se vad du kan få för samma pengar.
        Sök på ett budget pris och se vad som ploppar fram av båtar.

Men, klart det, om du tycker det är fascinerande att bygga om båtar, så varför inte, som en sorts hobby, helt ok. Men för att spara pengar, totalt bortkastat som jag ser det. Dessutom inte godkänt av försäkringsbolaget tror jag (men kolla det noga först).

mvh
        Senast ändrad av Flodström; 2008-01-13, 02:43.
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 825 visningar
        0 gillar