Master410 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Master410

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Master410

Någon som kan dela med sig av egna erfarenheter av denna båt. Jag vill använda den till insjöfiske i första hand, och kanske någon enstaka skärgårdstur.

Inte direkt egna men en granne har en sådan med en Yamaha F25 på och den verkar iaf vara bra som pass och transportbåt ut till öarna och dimensionerna på materialet ger intryck av att den lär vara i pricip oförstörbar vilket grannen troligen håller på och testar med tanke på hur han behandlar sin båt

Hur den är som fiskebåt har jag ingen koll på men den går iaf bra i sjön och lär som sagt tåla även ganska omild behandling vid utforskande av steniga fiskevikar, och som vanligt är det enkelt med montering av tillbehör i en alubåt bara borra och bulta eller använda klämfästen

Kommentera

Ursprungligen postat av Taildancer Visa inlägg
      Någon som kan dela med sig av egna erfarenheter av denna båt. Jag vill använda den till insjöfiske i första hand, och kanske någon enstaka skärgårdstur.
      Testa sökfuktionen på Master här på FS så får du en liten insikt.

Har läst ett test av en lite större båt typ trollingskorv som fick absolute högsta betyg, skrovet och dess form var topoftheline.

Byggs att ett företag som även bygger ryska utbåtar, och är det inte samma personal som bygger båtarna på kvällarna, 10l vodka senare så kan man ju hoppas att slarvfel och konktruktionsfel är lika sällsynta.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
        Är inte 410an platt i botten ?
        man får ju ont i hela kroppen bara man tänker på flatbottnad båt
        Enligt Intermarins hemsida har den 12gr V botten http://www.intermarin.se/ visst inte så mycket men för det beskrivna användningsområdet funkar den bra ur det hänseendet iaf.

Kommentera

Det är väl lite min undran..Jag har en linder440 idag: Vindkänslig och lite instabil, dessutom långsam med bara en 4hk motor. Vill ha en lätt båt, någorlunda stadig och inte alltför vindkänslig. Har länge sneglat på Linder400 men blivit varnad för att den är så vindkänslig.
          Någon som hört intressant skvaller om Linders nya 450??

Kommentera

Det är väl lite min undran..Jag har en linder440 idag: Vindkänslig och lite instabil, dessutom långsam med bara en 4hk motor. Vill ha en lätt båt, någorlunda stadig och inte alltför vindkänslig. Har länge sneglat på Linder400 men blivit varnad för att den är så vindkänslig.
            Både Linder 400 sportsman och 460 Arkip lovordas ju av sina användare och jag håller med dem och jag har ju lillasystern 355 och visst den är lite känslig för vind och driver som ett nötskal men det är lätt ordnat med ett enkelt drivankare.

Jag skulle helt klart välja Linder före Master då dem är mindre klumpiga i konstruktionen, Master har lite "stridsvagnskänlsa" över sig.

Någon Linder 450 har jag inte hört något om verkar konstigt om dem skulle göra en ny modell som är i samma storlek som Arkipen 460 som ju är relativt ny på marknaden, men ingen riktig koll.

Men vill Du ha en smidig liten alu båt för fiske så kolla noga på400.an gärna med en styrpulpet för bekvämare körning med en 15-20 hk på aktern så har Du farten Du saknar idag

Kommentera

Trollar man har man drivankare, driftar man har man drivankare eller elmotor och ligger man helt stilla har man ett ankare.

Visst är båten vindkänslig, men det är ju en av nackdelarna med en lätt båt.
              sigpic

Kommentera

Mster 410

Tja har haft en 410 nu sen 2003 innan det så hade vi 500 master båtar. Vad vill du veta om mastern? Vet nog allt som är värt att veta om dom båtarna.

Jörgen
                Omdöme får man av erfarenheter, erfarenheter får man av dåligt omdöme.

Kommentera

Linder 445 heter den nya ! Kolla på Yamahas hemsida under båtmotorer. Där finns en flik körfakta där de testat olika båtar med yamahas motorer och då bla på Linder 445 !

Kommentera

linder 445 testet är ju från 2006 de har nog skrivit fel va? Annar bör ju båten finnas till salu ett år senare eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka