Ursprungligen postat av Rudan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tracker 185/175
Collapse
X
-
tycker det e skoj att alla skall hacka ner på amerikanska båtar typ tracker, nitro o astro.. När jag köpte min blev ett jäkla liv om att den inte skulle gå i sjö osv.. flertalet av de som påstår det är busterägare, o busterbåtarna (kanske inte magnum) är väl ett med de värsta sjöasen som finns, men de pratas det aldrig om.. men så fort någon skall köpa en jenkare så skall det klagas på gången, o vbotten hit o dit.. de var flertalet klagare som blev tystade i helgens tävling på Åland.. drog ut med havet i fören o relativt grov sjö i 55 knop.. inga problem som helst.. Du kommer absolut att bli nöjd med båten, det e det ingen fråga om,det e som en dröm att fiska ifrån o det e väl det som den skall användas till? den är av så ny modell så lekage borde inte va ngt problem.. mitt råd är att köpa dem o låt de andra säga vad de vill!I come from a small drinking island, with a fishingproblem.
Kommentera
-
Tracker er verdens største båtprodusent. JEg tror de produserte noe som 80000 båter i året, er vel mer enn Buster, Ockelbo, linder osv osv til sammen. Ranger produserte 3000 i året og Tuffy 350 (Men dom er grymmast!)
Og de litt større deep-v båtene til Tracker, har like høye om ikke høyere fribord enn buster, og i tillegg så har man kasteplatform som gjør dem 100000ggr bedre å fiske fra. Jeg har hatt min 14'3" Tracker i hyffsad sjø og den klarer av det helt fint, OK jeg drar ikke ut på havsfiske på røst med den Men den klarer av bølger helt greit. Minuset med den er at den driver av plassen litt fortere enn feks en Buster L (fiska sammen med muskynicke i helgen) Det morsomme er jo og at de 2 båtene bredvid hverandre... Min lille 14 foter ser større ut enn Bustern pga bredden.
MEn jeg tror inte jeg ville hatt en basstracker...
Michael'dawg, mans best friend!
Kommentera
-
Viktigast är nog ditt eget omdöme vad du har tänkt använda båten till.
Vi som alla andra här på Fiskesnack har olika uppfattningar vad vi skulle köpa för 80 000 kr. Kolla båten på plats och gemför skrov på andra båtar som är stadiga och klarar sjö.
Mercury 50 hk av den nyare typen av tvåtaktstyp är inte den bästa av motor.
Den äldre 4-cylindriga var en kalasmotor. Gick att trolla med hela dagen utan att sura igen. Så ta och tänk igenom nogrannt innan du satsar massa pengar.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inläggtycker det e skoj att alla skall hacka ner på amerikanska båtar typ tracker, nitro o astro.. När jag köpte min blev ett jäkla liv om att den inte skulle gå i sjö osv.. flertalet av de som påstår det är busterägare, o busterbåtarna (kanske inte magnum) är väl ett med de värsta sjöasen som finns, men de pratas det aldrig om.. men så fort någon skall köpa en jenkare så skall det klagas på gången, o vbotten hit o dit.. de var flertalet klagare som blev tystade i helgens tävling på Åland.. drog ut med havet i fören o relativt grov sjö i 55 knop.. inga problem som helst.. Du kommer absolut att bli nöjd med båten, det e det ingen fråga om,det e som en dröm att fiska ifrån o det e väl det som den skall användas till? den är av så ny modell så lekage borde inte va ngt problem.. mitt råd är att köpa dem o låt de andra säga vad de vill!
Definera "alla".
Det är en vad jag ser som avråder till köp.
Min kommentar var inte alls kritisk till Tracker, utan mer riktat till skrovformen på den utannonserade båten. Tracker har ju även en Deep-V-serie som jag mer än gärna skulle ha. Men det skrev jag ju också i mitt tidigare inlägg.
Tracker, Crestline, Tuffy, Alumacraft osv osv. Bra skit!
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggViktigast är nog ditt eget omdöme vad du har tänkt använda båten till.
Vi som alla andra här på Fiskesnack har olika uppfattningar vad vi skulle köpa för 80 000 kr. Kolla båten på plats och gemför skrov på andra båtar som är stadiga och klarar sjö.
Mercury 50 hk av den nyare typen av tvåtaktstyp är inte den bästa av motor.
Den äldre 4-cylindriga var en kalasmotor. Gick att trolla med hela dagen utan att sura igen. Så ta och tänk igenom nogrannt innan du satsar massa pengar.
Kommentera
-
Bra Badfish, att du tar det lugnt. Alldeles för många som rusar iväg utan ha hela bilden klar för sig. Finns ju en uppsjö med båtar av bra kaliber. Men är oftast ändå motorn som det hänger på. En båt kan man alltid laga upp med hyfsad kostnad. Men en motor med fel och brister kan äta upp nästan halva din kostnad. Reparera och eller köpa delar är ju svindyrt till en båtmotor. Och man vet aldrig om den blir bra i slutändan. Allt handlar ju vem som gör jobbet till slut.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggBra Badfish, att du tar det lugnt. Alldeles för många som rusar iväg utan ha hela bilden klar för sig. Finns ju en uppsjö med båtar av bra kaliber. Men är oftast ändå motorn som det hänger på. En båt kan man alltid laga upp med hyfsad kostnad. Men en motor med fel och brister kan äta upp nästan halva din kostnad. Reparera och eller köpa delar är ju svindyrt till en båtmotor. Och man vet aldrig om den blir bra i slutändan. Allt handlar ju vem som gör jobbet till slut.Ockelbo eller Buster fina grejor svårt val dessa emellan finns det något annat? mina förhandsval definitivt (knappast Tracker av äldre modell enligt min åsikt iaf!)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka