Linder 460 Arkip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Låter som en ny storsäljare från Linder, har dock en Arkip redan mandatory. Kanske blir det att byta ner sig i storlek när 445 kommer, låter hyperintressant!!! Lite märkligt bara, varför göra en båt som konkurrerar med succén Arkipen? Förstår säkert när jag ser båten...

Är det den på bilden i ditt fotogalleri?

Kommentera

Ja, bland annat så e de ju samma inredning som 400, bättre fiskebåt än 400, pulpeten är förmonterad men ska finnas utan oxå av nån anledning?? pallar större motor,vet dock ej hur stor men prototypen har 25 hk. aludurk i golvet, ungefär som 460 fast inte lika brett...ja man ser ju lite av den på gäddbilden...

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Jävlar vad ni brer på. Man kan tro att ni är sponsrade. Då kan väl jag dra till med att plastbåtar är bättre i alla väder. Och att dom flesta båtmärken av glasfiber är vida överlägset. Låter som om erat Blekinge skärgård består av grynnor. Finns faktiskt sådana platser på andra ställen i skärgården. i Norrtälje finns det områden där bofast folk kör på välkända grund.
        Tror inte att dom tjafsar om några ranka och vindkänsliga Sportsman där inte.
        Är nåt ni fått på skallen ni Blekinge bor. Eller är det så uselt utbud att ni bara har dom att välja på.
        Förstår inte vad du menar. Har vi läst samma tråd?!
        Insnöad o sönderfiskad!

Kommentera

Muskytracker: Ja du får vad du tycker :-) Ja så klart jag är ute och cyklar fullständigt och vad gulligt du e... Skitfiske på er alla..

Kommentera

Smaken är som baken. Själv är jag en mobil fiskare som föredrar lätt trailade ekipage och som är grundgående för att kunna utforska många bondsjöar. Då går dessa tunga 5 meters+ båtar bort. Men har man en brygga i skärgårn och trailar sällan, så skulle jag haft en större också !
            95% av de ställen jag fiskar på skulle jag inte ens kunna traila ner nån tung v-bottnad båt på !
            Alla har vi olika tycken, men hällre en båt som man kan använda överallt än en båt som gör att jag måste styra mina val till endast ett fåtal vatten !

Sneglar nu på linders 445 som jag tror kommer passa mig klockrent, bara det nu kommer ut lite bilder snart och info

Kommentera

Nu har även BIOS-masten monterats på Arkipen, blev "KANON"... Nu är det bara Björns mycket intressanta transporthållare för håv och spön kvar att montera (tillkapade men svårmonterade pga av platsbrist).

Räkna med en bild till helgen! Det blir nog en bild på en av Sveriges absolut mest utrustade Arkip´s!

/MT

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                Nu har även BIOS-masten monterats på Arkipen, blev "KANON"... Nu är det bara Björns mycket intressanta transporthållare för håv och spön kvar att montera (tillkapade men svårmonterade pga av platsbrist).

Räkna med en bild till helgen! Det blir nog en bild på en av Sveriges absolut mest utrustade Arkip´s!

/MT

Jag tar med mig din nya håv nu i veckan.. Den kommer pryda Arkipen smutt!

//Abel
                http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Låter bra det Abel... och lycka till med försäljningen av ditt "heta" sortiment, längtar efter att få prova vissa av prylarna.

Kommentera

Man får se till sina egna behov när man väljer skuta. Vill du kunna köra 30knop i 15m/s med komfort får du köpa en 7m RIB.
                    En Arkip har enligt flera tester mycket goda sjöegenskaper i förhållande till Längd/vikt, det samma gäller sportsman. En tung, lång båt med djupt V-skrov har bra sjöegenskaper men får ett mycket sämre fart/förbrukningsförhållande samt krångligare att manövrera på grynnor liksom att traila. Detta säger ju sig själv.

Jag har en sportsman 400 den är snabb (för att bara ha 15hk), snål, stabil att fiska ifrån, super lätt att traila (kan lägga i den var som helst) och oöm. Men den studsar som fan om det är motsjö. Arkip är en större båt med allt vad det innebär, men konceptet är det samma. Nästan alla båtar är kompromisser, man får själv avgöra vad man vill prioritera beroende på hur båten skall användas.
                    Gädda & Jäger
                    www.gaddajager.se

Kommentera

Inga bilder på båten, tappat kameran i vattnet (= ??
                      MVH Mikey
                      Senast ändrad av Holmish; 2007-10-23, 16:41.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka