Nåt liknande, Örnvik 580 Pilot. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nåt liknande, Örnvik 580 Pilot.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nåt liknande, Örnvik 580 Pilot.

Hej

Är sugen på att köpa båt. Kommer användas mycket till fiske men skall även gå att sova minst 2pers i den någorlunda bekvämt.

Har surfar runt lite och det är något liknande Örnvik 580 pilot som jag är sugen på. http://www.blocket.se/vi/9845337.htm?ca=15_s

Men jag har inte så jättebra koll på båtar och det finns ju minst en miljard olika märken. Nån som kan rekommendera några liknande modeller båtar, eller kanske vet nåt bra ställe att hitta information på?

Alla tips välkomnas!

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
    Fulare båt än 580 pilot är svårt att hitta
    kolla TG 600 flying-fish & Uttern 560 AR
    Det tycker jag var ett bra tips faktum är att jag har en TG 600 -04 med en Mercury Optimax 75 hk -06 till salu ska finnas en annons på den här på FS om den inte försvunnit, har använt den till allt från abborrjiggning i innerskärgården till laxtrolling ute på Ålandshav och div persontransporter och den funkar kanon till alltihopa.

Den är utrustad med Wallasvärmare och lite annat bra att ha skicka gärna ett PM om Du vill veta mera pris 225.000 kr

Kommentera

Kanske en sån här Atol 560WA med ståkapell

En bild på polarns nya båt
      Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jag håller med Eino fulare båt än pilot båtarna får man leta efter. Köp en utter 560 AR det är fina båtar det!

Kommentera

Atol 560WA har jag faktiskt fiskat mycket från då en kompis hadde en. Ingen höjdar båt, känns plastig och kvaliten känns inte heller 100%.
          Oj vad jag gnäller.......

Kommentera

Då hade jag nog hellre kikat på en Scandica 570. Har själv ägt en atol 560WA, 20 minuters körtid fick den.

/MT

Kommentera

Hej eino och grudor

Jag har köpt en sådan ful båt, ja kanske ännu fulare eftersom det är en örnvik pilothouse 640. Beräknad leveranstid sept-okt.
              Ha det bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av tobols Visa inlägg
                Hej

Är sugen på att köpa båt. Kommer användas mycket till fiske men skall även gå att sova minst 2pers i den någorlunda bekvämt.

Har surfar runt lite och det är något liknande Örnvik 580 pilot som jag är sugen på. http://www.blocket.se/vi/9845337.htm?ca=15_s

Men jag har inte så jättebra koll på båtar och det finns ju minst en miljard olika märken. Nån som kan rekommendera några liknande modeller båtar, eller kanske vet nåt bra ställe att hitta information på?

Alla tips välkomnas!
                Naturligtvis beroende på hur mycket du vill lägga. Men en Rocad 606 (el 706 om du vill ha en större) med tak och takkapell är inte direkt fel. Du kommer garanterat aldrig att klaga på kvaliteten i alla fall. Sjöegenskaperna är inte heller fel och fördäck rymmer lätt tre spinnfiskare, så 4 st fiskande fungerar m a o bra.

Den är dessutom alldeles utmärkt för två personer att natta i. Till skillnad mot många andra båtar i storleksklassen så har den dubbla väggar/tak i ruffen, så att det blir bra mycket mindre kondens under natten.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                  Då hade jag nog hellre kikat på en Scandica 570. Har själv ägt en atol 560WA, 20 minuters körtid fick den.

/MT
                  MT, en gång i tiden så var jag sugen på att köpa en Atoll 560, men den fick ju inte direkt någon positiv kritik. Har dock aldrig fått reda på vad det är som gör den så dålig. Så lite info skulle vara trevligt (här eller på PM om du inte vill kasta skit offentligt.)

(har någon annan erfarenhet av båten så varsågod)

Och nu...

/D

Kommentera

Dom må vara fula enligt vissa, men som trollingbåt är dom fullt OK.

Deras akterdäck är nog bland det bästa i den storleksklassen, men annars så finns TG 600, Atlantic 560, Drago 600, Texas 540. Uttern c56 (men skippa tanken på 560ar om du ska trolla med den)

Och ett tips om du vill veta nåt om diverse båtar, kontakta folk som har just den båtmodellen annars blir det mycket tyckande och tänkande baserat på antaganden och ryckten.

Just Örnviks 580 pilothouse finns det ju ett par stycken som äger här på forumet så hör med dom vad dom tycker om den.
                    Team Fanny Farm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka