rocad båtar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rocad båtar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• rocad båtar

är det någon som vet priset på rocad 560 sp/sd standard utrustad?? även pris på dom andra modellerna. är sugen på en 560 sp det skulle vara kul att höra lite komentarer om den modellen .

kollat http://www.rocadboats.se/

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av sovas Visa inlägg
        är det någon som vet priset på rocad 560 sp/sd standard utrustad?? även pris på dom andra modellerna. är sugen på en 560 sp det skulle vara kul att höra lite komentarer om den modellen .
        Kör "storasyster" 606 WAC med en Yamagha F100 och kan bara säga att det är fantastiska båtar för fisketokar, perfekt inredda och skrov som gör att man kan ge sig ut även i tufft väder och ändå känna sig trygg så Du är inne på en riktigt bra båt.

Det beror ju på var Du ska använda båten men ska Du ut på öppet vatten typ Östersjön/Västkusten så skulle iaf jag välja 606 före 560 då den extra längden ger fördelar framförallt i dåligt väder med hög sjö, ska Du enbart hålla Dig inne bland öarna så räcker 560 gott.

Prata emd Lars så får Du svar på alla dina frågor och då båtarana byggs på beställning så kan Du få en del anpassningar fabriksgjorda då varvet är väldigt seervice inriktade.

Kollade priset på en ny 606 WAC med Suzuki 115 hk i början av året och det hamnade på ca 340.000 kr så 560.an bör hamna en bit under det då den ju är billigare och klarar sig med en 90hk, annars har Du en prislista på deras site som det länkas till ovan, där ser Du också vad olika tillbehör kostar.

Kommentera

tack jani! jag höll på att leta mej blå efter den sidan!

Kommentera

d lungt

Kommentera

Ursprungligen postat av sovas Visa inlägg

Kommentarer från mig är att den modellen hade inga problem med att hålla mig trygg i 20-25 m/s. Råkade ut för ett åskoväder en gång ute på Vänern.
              Lättdriven=bra bränsleekonomi.
              Saknar de där personliga stuvutrymmena. Var ska kaffemuggen stå t.ex?

Kommentera

Ursprungligen postat av Linålen Visa inlägg
                Kommentarer från mig är att den modellen hade inga problem med att hålla mig trygg i 20-25 m/s. Råkade ut för ett åskoväder en gång ute på Vänern.
                Lättdriven=bra bränsleekonomi.
                Saknar de där personliga stuvutrymmena. Var ska kaffemuggen stå t.ex?
                Den nya (SD) har i alla fall ordentligt med stuvutrymmen, skulle jag välja en 560 så skulle det absolut bli den. Mugghållare (för t ex kaffet) saknas som orginalutrustning på samtliga modeller tror jag (i alla fall på 606an), men dom installerar i stort sett allt som man vill ha till. Riktigt bra!

Angående mugghållare så löste jag det med roboships dubbla hållare som man sätter fast med sugproppar. håller alldeles utmärkt även efter en månad. Så det verkar bra än så länge

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 825 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka