Laddare marinbatteri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laddare marinbatteri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laddare marinbatteri

Tänkte skaffa ett nytt batteri och laddare till min elmotor och efter att ha sökt om kring lite på denna stålande forum så har jag bestämt mig att köpa Tudor marinbatteri på 80AH, men jag blev inte riktigt lika klok på vilken laddare jag ska köpa. Ctek 3600 verkar ju alla gilla, men jag skulle vilja ha lite mer Amper så man slipper vänta ett dygn för att ladda klart. Alla Ctek laddare är små och fina men jag tar hellre en större men billigare med samma Amper. Däremot så ska den vara av intelligent typ. Alla tips mottages tacksamt..

Ctek Onyx är fin.
    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
      Ctek Onyx är fin.
      Säkert, det borde den vara för 1300kr och det tycker jag är lite safftigt...

Kommentera

Ursprungligen postat av joso09 Visa inlägg
        Tänkte skaffa ett nytt batteri och laddare till min elmotor och efter att ha sökt om kring lite på denna stålande forum så har jag bestämt mig att köpa Tudor marinbatteri på 80AH, men jag blev inte riktigt lika klok på vilken laddare jag ska köpa. Ctek 3600 verkar ju alla gilla, men jag skulle vilja ha lite mer Amper så man slipper vänta ett dygn för att ladda klart. Alla Ctek laddare är små och fina men jag tar hellre en större men billigare med samma Amper. Däremot så ska den vara av intelligent typ. Alla tips mottages tacksamt..

Den här blåser på i 7A. Eftersom du knappast får ut mer än max 65-70% av märkeffekten på ett vanligt fritidsbatteri så tar det ca 5-7 timmar om du kört helt slut. Jag har en från biltema till mitt stora batteri (100ah) men den hittade jag inte nu bara en mindre elektronisk laddare. Har en liten c-tec till mitt fritidsbatteri (75ah) och det går över natten det med när jag kört ett 8 timmars trollingpass med min Minnkota Maxxum 40lb.

http://www.jula.se/Butik/default.asp...08016&dept_id= Får inte länken att gå till rätt laddare, hamnar på den lilla hursom man gör , du får leta dig fram själv därifrån...
        Senast ändrad av apersson69; 2007-06-28, 14:12. Anledning: Kass länk...

Kommentera

Ursprungligen postat av apersson69 Visa inlägg
          Den här blåser på i 7A. Eftersom du knappast får ut mer än max 65-70% av märkeffekten på ett vanligt fritidsbatteri så tar det ca 5-7 timmar om du kört helt slut. Jag har en från biltema till mitt stora batteri (100ah) men den hittade jag inte nu bara en mindre elektronisk laddare. Har en liten c-tec till mitt fritidsbatteri (75ah) och det går över natten det med när jag kört ett 8 timmars trollingpass med min Minnkota Maxxum 40lb.

http://www.jula.se/Butik/default.asp...08016&dept_id= Får inte länken att gå till rätt laddare, hamnar på den lilla hursom man gör , du får leta dig fram själv därifrån...
          Tror att det är Batteriladdare C-TEK 14-225 Ah som du menar med den som tickar på i 7A, eller? Jag tycker dock att den är lite för dyr (1295kr)

Däremot låter det intressant att du lyckas ladda upp ditt batteri med lilla C-tek laddaren efter ett 8 timmars pass under natten. Men jag tycker att det borde ta längre tid om man räknar på det (75AH/3,3A * 85% blir ca 26 timmar). Men om du tycker att det funkar att ladda över natten så den laddaren helt klart ett alternativ för 489kr

Kommentera

Vill du ha en billig som fungerar helt OK finns alltid denna på Clas Olsson.

/Nilsie
            Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

Kommentera

Dina batterier är dyra och kommer behöva bytas köp den bästa laddaren en engångsinvestering (som inte dina batterier är) Ctek
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Dina batterier är dyra och kommer behöva bytas köp den bästa laddaren en engångsinvestering (som inte dina batterier är) Ctek
                hmm, kanske inte så dumt argument.

Men räcker med lilla Cteken som ger 3,3 A (ca 500kr) för att ladda ett 75ah batteri under natten?

eller ska man ta Cteken på 7 A för ca 1200kr.

Vilken är mest laddare för pengarna?

Kommentera

Ursprungligen postat av joso09 Visa inlägg
                  hmm, kanske inte så dumt argument.

Men räcker med lilla Cteken som ger 3,3 A (ca 500kr) för att ladda ett 75ah batteri under natten?

eller ska man ta Cteken på 7 A för ca 1200kr.

Vilken är mest laddare för pengarna?
                  Tror svaret är solklart om inte skicka ett mejl till Ctek förklara vad du förväntar dej så kommer nog det bästa svaret av dem som verkligen vet mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Tror svaret är solklart om inte skicka ett mejl till Ctek förklara vad du förväntar dej så kommer nog det bästa svaret av dem som verkligen vet mvh
                    Behövdes inte… rådfrågade min sambo istället och hon tyckte att vi skulle köpa en Ctek multi 7000 från Hjertmans till specialpris (1190kr) och strykrädd som man är så är hennes ord lag…

Nu har jag i alla fall försökt hitta något annat än det bästa men bästa är gott nog och det känns ganska bra som vanligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka