Kolla på bilderna här http://www.linder.se/sidor/products.asp?prodid=131 deet är riktigt smidigt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Enmansbåt
Collapse
X
-
Den här klarar du lätt!
The worlds most portable boat ideal for fishing, water fowling and recreational activities. Folds flat in seconds for easy transportation. Made in the USA.
Det svåra blir väl att hitta en svensk återförsäljare. Det har genom åren funnits en del handlare med den i utbudet men jag vet inte hur det ligger till med den saken just nu.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Rospigg, varför krångla till det. Har en Volvo 945, där man sätter räcket precis i sista kant på taket. Har ingen sån där ny pruttbil med plastlister. Utan en riktig bil anpassad för fiske.
Då är det ingen match att sätta fören precis på kanten och sedan skjuta upp den. Har gjort så på alla bilar jag ägt. Även mindre bilar som Volvo 360 har fått bekänna färg på samma sätt.
I över 15 år har det gått utan problem.
Fast vill man krångla till en sån enkel sak som att kasta upp en båt på taket är det fritt fram.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Kolla Marines båtar, både billigare och lättare än Linder (tror jag). En kompis köpte just den minste och den väger nånstans mellan 30-35 kg tror jag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Highman Visa inläggKolla Marines båtar, både billigare och lättare än Linder (tror jag). En kompis köpte just den minste och den väger nånstans mellan 30-35 kg tror jag.
http://www.marinfritid.com/prodlista...?FabrikatID=43
Visst är vikten låg men dem är som sagt väldigt känsliga och går illa i sjön just pga sin låga vikt och vibrationerna framförallt vid lite vågor är plågsam så jag skulle avråda å det starkaste att köpa dem båtarna för fiske.
My 2 Cent
Kommentera
-
Om nåt är alltför lätt får man nog tänka efter. Håller absolut med Rospigg om dessa båtar utan att ens testat eller sett dom. Sea Nymph är ju inte ens med deras vikt ett uns av jättelivslängd.
Bättre då att ha en båt med lite mer vikt och mer trygghet på alla fronter.
Min Crescent 360 väger ju bara 60 kilo. Och den puttar man ju utan savårighet själv på taket. Och då är den inte ens popnitad.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggDem båtarna är i samma klass som Sea Nymph och OMC mfl (synade dem nere på mässan) och dem är inte i närheten så hållbara som Linder och tar lätt skada av att sjösättas vid stränder eller om man skrapar mot stenar, polaren har en OMC och det räcker att man slår i ett drag så blir det en bula i plåten
Visst är vikten låg men dem är som sagt väldigt känsliga och går illa i sjön just pga sin låga vikt och vibrationerna framförallt vid lite vågor är plågsam så jag skulle avråda å det starkaste att köpa dem båtarna för fiske.
My 2 Cent
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggOm nåt är alltför lätt får man nog tänka efter. Håller absolut med Rospigg om dessa båtar utan att ens testat eller sett dom. Sea Nymph är ju inte ens med deras vikt ett uns av jättelivslängd.
Bättre då att ha en båt med lite mer vikt och mer trygghet på alla fronter.
Min Crescent 360 väger ju bara 60 kilo. Och den puttar man ju utan savårighet själv på taket. Och då är den inte ens popnitad.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 825 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka