biltemas vinschar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

biltemas vinschar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• biltemas vinschar

någon som vet om biltemas vinschar för båttrailer e bra,kikade på en 15-861 för 229kr .låter rätt prisvärt tycker jag ,min nuvarande gick sönder igår,ej biltema...

Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
    någon som vet om biltemas vinschar för båttrailer e bra,kikade på en 15-861 för 229kr .låter rätt prisvärt tycker jag ,min nuvarande gick sönder igår,ej biltema...
    ÄR den sämre än skiten som sitter på Easylinen som org är jag förvånad!

Säkra alltid med en vajer eller ett rep så löser det väl sig rätt bra. När du endå köper,. köp två och montera en på trailern för att kunna vinsha upp till bilen=)
    sigpic

Kommentera

min gick sönder halvvägsupp på trailern i bua hamn för ett år sedan kuggarna försvannn och båten fick raketfart ner i vattnet fick låna ett vajerspel av en mekaniker för att få upp båten igen inget jag kan rekomendera om du har en större båt mindre båtar under 500 kilo ska den klara

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
        min gick sönder halvvägsupp på trailern i bua hamn för ett år sedan kuggarna försvannn och båten fick raketfart ner i vattnet fick låna ett vajerspel av en mekaniker för att få upp båten igen inget jag kan rekomendera om du har en större båt mindre båtar under 500 kilo ska den klara
        hur gammal va vinchen då?vet ej exakt va båten väger,en höga rodd 430 med 9.9hästare+elmotor,dubbla 120amp batterier,fiskeutr,bensintank,flode -säkrar alltid med rep ,men va menar du me dubbla vinchar?

Kommentera

Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
          hur gammal va vinchen då?vet ej exakt va båten väger,en höga rodd 430 med 9.9hästare+elmotor,dubbla 120amp batterier,fiskeutr,bensintank,flode -säkrar alltid med rep ,men va menar du me dubbla vinchar?
          Att man har en vinsch som sitter på kärran, som man kan vinscha upp kärra till bilen med. Bra till riktiga skitramper eller mjuka sandstränder, slipper man backa ner bilen de sista 5metrarna typ

Finns lite info på www.piscatus.com
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Att man har en vinsch som sitter på kärran, som man kan vinscha upp kärra till bilen med. Bra till riktiga skitramper eller mjuka sandstränder, slipper man backa ner bilen de sista 5metrarna typ

Finns lite info på www.piscatus.com
            ok.bra tips,har iofs inte stött på nån sån ramp ännu,men det tål att tänkas på ,kollade lite på den elektriska oxå..........

Kommentera

Winschar ska alltid fungera problemfritt köp kvalitet och serva den bra annars tror jag att du får snart byta igen.
              Extrafjäder till backspärren är aldrig fel att ha i lådorna när man är ute!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
                Smart ska faktisgt skaffa en vinsch till att sätta på kärran efter ha läst ditt inlägg.Finns en ramp som jag hade problem med i höstas (grusramp) Det problemet är löst nu.Det får bli Biltemas kraftigaste vinsch 1100kg.Biltemas vinschar för ett jäkla oväsen,en komips har en och man blir nästan döv när han tar upp båten.
                Hade samma prob (med ljudet) med efter en 3-4 sjösättningar försvann det då "spärren" slutade fungera som den skulle.

Kontentan är, köp aldrig en Easyline!
                sigpic

Kommentera

vinsch

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Winschar ska alltid fungera problemfritt köp kvalitet och serva den bra annars tror jag att du får snart byta igen.
                  Extrafjäder till backspärren är aldrig fel att ha i lådorna när man är ute!
                  nu e de så att jag aldrig bytt innan ,denna vinschen e säkert 10-15 år ,men vet ej fabrikat,

Kommentera

Har använt BT Winschar av olika modeller och dem funkar som man kan förvänta för dem pengarna, den svaga punkten verkar vara band och vajrar som inte håller så bra sen brukar spärren lägga av efter en tid så dem blir lite osäkra att jobba med men då kan man med gott samvete kasta dem och köpa en ny

Jag får nog i ärlighetens namn ta en del av ansvaret för att dem pajar då jag ofta överbelastar grejorna en del tex i samband med lyft av bojsten med en flytande "stubbrytare/bojlyft" samt upptagning av sten i marken, vilket är en orsak till att jag köper billiga Winschar det är slit och släng prylar för mig

Till en båttrailer skulle jag helt klart satsa på en märkeswinsch och vårda den ordentligt, välj en med band så slipper Du vajer flisor i fingrarna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 869 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka