någon som vet om biltemas vinschar för båttrailer e bra,kikade på en 15-861 för 229kr .låter rätt prisvärt tycker jag ,min nuvarande gick sönder igår,ej biltema...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
biltemas vinschar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av pike14500 Visa inläggnågon som vet om biltemas vinschar för båttrailer e bra,kikade på en 15-861 för 229kr .låter rätt prisvärt tycker jag ,min nuvarande gick sönder igår,ej biltema...
Säkra alltid med en vajer eller ett rep så löser det väl sig rätt bra. När du endå köper,. köp två och montera en på trailern för att kunna vinsha upp till bilen=)sigpic
-
min gick sönder halvvägsupp på trailern i bua hamn för ett år sedan kuggarna försvannn och båten fick raketfart ner i vattnet fick låna ett vajerspel av en mekaniker för att få upp båten igen inget jag kan rekomendera om du har en större båt mindre båtar under 500 kilo ska den klara
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggmin gick sönder halvvägsupp på trailern i bua hamn för ett år sedan kuggarna försvannn och båten fick raketfart ner i vattnet fick låna ett vajerspel av en mekaniker för att få upp båten igen inget jag kan rekomendera om du har en större båt mindre båtar under 500 kilo ska den klara
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägghur gammal va vinchen då?vet ej exakt va båten väger,en höga rodd 430 med 9.9hästare+elmotor,dubbla 120amp batterier,fiskeutr,bensintank,flode -säkrar alltid med rep ,men va menar du me dubbla vinchar?
Finns lite info på www.piscatus.comsigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggAtt man har en vinsch som sitter på kärran, som man kan vinscha upp kärra till bilen med. Bra till riktiga skitramper eller mjuka sandstränder, slipper man backa ner bilen de sista 5metrarna typ
Finns lite info på www.piscatus.com
Kommentera
-
Winschar ska alltid fungera problemfritt köp kvalitet och serva den bra annars tror jag att du får snart byta igen.
Extrafjäder till backspärren är aldrig fel att ha i lådorna när man är ute!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37Smart ska faktisgt skaffa en vinsch till att sätta på kärran efter ha läst ditt inlägg.Finns en ramp som jag hade problem med i höstas (grusramp) Det problemet är löst nu.Det får bli Biltemas kraftigaste vinsch 1100kg.Biltemas vinschar för ett jäkla oväsen,en komips har en och man blir nästan döv när han tar upp båten.
Kontentan är, köp aldrig en Easyline!sigpic
Kommentera
-
vinsch
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggWinschar ska alltid fungera problemfritt köp kvalitet och serva den bra annars tror jag att du får snart byta igen.
Extrafjäder till backspärren är aldrig fel att ha i lådorna när man är ute!
Kommentera
-
Har använt BT Winschar av olika modeller och dem funkar som man kan förvänta för dem pengarna, den svaga punkten verkar vara band och vajrar som inte håller så bra sen brukar spärren lägga av efter en tid så dem blir lite osäkra att jobba med men då kan man med gott samvete kasta dem och köpa en ny
Jag får nog i ärlighetens namn ta en del av ansvaret för att dem pajar då jag ofta överbelastar grejorna en del tex i samband med lyft av bojsten med en flytande "stubbrytare/bojlyft" samt upptagning av sten i marken, vilket är en orsak till att jag köper billiga Winschar det är slit och släng prylar för mig
Till en båttrailer skulle jag helt klart satsa på en märkeswinsch och vårda den ordentligt, välj en med band så slipper Du vajer flisor i fingrarna
Kommentera
Foton
Collapse
-
av StyvCoolingHej!
Det här blir mitt första inlägg efter idogt lurkande
Fick ett bra pris på en plastbåt...2 Foton2025-02-05, 20:22 -
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 869 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()