Båtförsäkring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtförsäkring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har IF som bolag och har faktiskt inget ont att säga om dom..
    Min gamla båt sprack skråvet på, och detta gick inte att laga pga abs plast.
    Båten vart utdömd, skaderegleraren ringde runt till handlare och kollade det verkliga maknadspriset (Inget tjafs om åldersavdrag i %)
    fick ut det bästa budet som han hade fått!
    Och det låg en bit över vad jag hade trott, alltid kul att få lite valuta för premien.
    [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av PÅK Visa inlägg
      Igår ringde jag runt till olika försäkringsbolag lite på måfå för att om möjligt kunna skära lite i driftskostnaderna för båten. Har kört Atlantica ett par år nu och är lite missnöjd med att de inte vill sänka avgifterna i den takt som borde vara rimligt med tanke på båtens åldrande, nautisk kompetens och skadefrihet m.m. Det visade sig att jag sänker priset på min försäkring med 40% om jag byter till If. Nu har jag inte lusläst villkoren ännu, men nog kan man har roligare för de två tusen som jag sparar varje år genom att byta bolag. Är det nån som har haft att göra med If i båtförsäkringsfrågor?
      Jag har if till min båt, och det har funkat kanon än så länge, var faktiskt det enda försäkringsbolag som ville försäkra min båt med motor pga. att motorn är på 5 hästar för mycket jämfört med vad båten egentligen tål.

Jag betalar 104 kr/mån och då är det en extraförsäkring inbakad också som gör det dyrare, jag har inte båtkörkort, men det skulle bara bli ca 15 kr billigare/månad med det...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 825 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka
      av Lärka