Startproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Startproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hade ett likadant problem med min förra stora bår för ett par år sedan. Hände ingen när man vred om nyckeln och gasreglaget stod i neutral.

Problemet var att plasthöljet till givaren som känner av om friläget ligger i hade spruckit. Det var bara att montera isär gasreglaget och limma ihop givarhöljet. Det var så lite trasigt att lite Locktite fixade problemet.

Men annars så kandet ju mycket väl vara så att en Cell på batteriet dött.

Köp en billig multimeter, kostar väl drygt en femtiolapp, så kan man alltid kolla att man har rätt spänning på batteriet.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Hurra!

Tack för alla tips! Kan va bra att ha vid ev framtida problem. I framkant på motorn(ovanför där bensinslangen går in) satt en 20amp säkring. Den hade gått. Hade en liggand tack o lov. Gäddorna i Barnarpasjön lös dock med sin frånvaro.
      Insnöad o sönderfiskad!

Kommentera

Ursprungligen postat av sjökvisten Visa inlägg
        Tack för alla tips! Kan va bra att ha vid ev framtida problem. I framkant på motorn(ovanför där bensinslangen går in) satt en 20amp säkring. Den hade gått. Hade en liggand tack o lov. Gäddorna i Barnarpasjön lös dock med sin frånvaro.
        Se till att köpa med dig ytterligare någon säkring att ha i båten så att du slipper ro framöver om det skulle bli något mer strul.

Pajjar den fler gånger så måste du nog titta över motorn eller elsystemet från batteriet.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

En säkring som går tyder på nåt elfel. Nåt är alltså knas nånstans. Blir nåt jordfel. Tippar på att du får gå i genom och kolla alla anslutningar.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av sjökvisten Visa inlägg
            Det där problemet känner jag igen och det var faktiskt min första tanke men jag har ju varit datorlös hela helgen och såg detta nu och då var det ju lite försent att vara behjälplig

Tycker som det sagts ovan att Du ska kolla elsystemet för säkringar går inte utan orsak, speciellt inte en huvudsäkring på motorn.

PS Ang. reservsäkring så kolla under kåpan om det inte sitter en reservsäkring och några brytpinnar i en gummihållare, det gör det iaf på Yamaha och dem är snarlika Mercury DS

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 825 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka