Vad hade du valt - Tracker Superguide/Proguide v16sc / Starweld Fusion 16 SC 2024 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad hade du valt - Tracker Superguide/Proguide v16sc / Starweld Fusion 16 SC 2024

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skensystem ser verkligen smidigt ut och jag gillar det mer ju mer jag tittar på det. Nackdelen är ju att det är väldigt dyrt för vad det är. Av Berts, Traxtech och Cannon verkar faktiskt Berts ligga bäst i pris men jag håller med om att tillbehören man sätter i skenorna är lite för dyra. Tittar man t.ex på "spöträdet" så vill dom ha 4700:- för det vilket är ganska mycket i överkant.

Team Colibri kommer förstärka med antingen marin plywood eller kanske 12mm akryl undertill. Har inte fått båten levererad än men kommer man åt innifrån spöförvarningen hela vägen så man kommer in med handen/armen för att få dit muttrar längst in?

Kommentera

Ja, via luken på siden kommer du til. Du rekker ikke helt frem til vindskjermen, og du rekker ikke helt bak, men hele området det er aktuelt med skinne kommer du til. (Dvs frem til koppholderen.)

Jeg har som nevnt to stangholdere på skinnene, samt dypriggbrakettene. Jeg kjøpte også to løse plater til å bruke i skinnene som jeg bruker til midlertidig feste av ekkolodd og ekkoloddgiver (på brakett ned i vannet) ved testing av ekkolodd. Akkurat det er kanskje ikke så aktuelt for de fleste, men til f.eks. trolling er det vel god greit å kunne flytte live-giveren fra stativet foran (for spinnfiske) og bakover til skinnen.

Jeg bruker ikke «stangtre» fordi jeg har «rack» med stangholdere foran når jeg bruker planerboard. (Planerboardmasten er igjen festet i fremre stolteste. I Norge er det ofte maks antall stenger på 4, og da holder det med stangholdere jeg ellers har.
      Team Colibri

Kommentera

Det skensystem jag länkade till är nu inte specifikt för fiske och därmed andra priser. Har inte kollat på länge men Tracker hade iaf förr ett standardiserad t-spår och en mängd olika tillbehör att fästa men allt 'färdigt och fiskeanpassat blir dyrare', googla lite mer bilder och text. T ex Easy system, Alucon, Motedis och Versatrack.

Ett sånt här fäste kan man tillverka själv med ite fantasi och händighet och svarta vred kan man hitta på t ex Wiberger eller Amazon.se.
        Click image for larger version  Name:	BC-RH811TV4_9a781d89-3e81-4daa-8c96-152c3e613cf0_1000x.jpg Views:	0 Size:	348,7 KB ID:	2650184

"snickrade' ett givarfäste med standardprodukter för några år sedan, klart billigare än färdigt: https://www.fiskesnack.com/forum/fis...C3%A4llspyssel

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 821 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka
        av Lärka