Bygga Ryggstöd, stol eller fet dyna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga Ryggstöd, stol eller fet dyna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga Ryggstöd, stol eller fet dyna?

Är hyffsat ny båtägare och är lite kort i rocken så behöver ha lite mer "support" i båten.
    Har en HR 440SC och det är ca 15 cm från min bekväma sitt position och båtens ryggstöd.

Funderar på att installera stol, men den kommer då överlappa luckan till tanken och batteriet, vilket blir problematiskt.
    Dynor är sällan så tjocka heller och kostar nästan lika mycket som båten

Click image for larger version

Name:	hr440.png
Views:	298
Size:	93,9 KB
ID:	2626386

Någon som har några tips för hur man skulle kunna lösa detta?
    Sy egna dynor?

Ursprungligen postat av Piscantur stercore

Är definitivt ingen hejare på att sy, men lurar på om du skulle kunna hitta ngn madrass etc att ”slakta”.
    Tänker mig att du då skulle skulle kunna skära ut vad du behöver i önskade mått (troligen flera lager för att nå 15 cm), möjlighet att skära till ett lutande ryggstöd finns oxå om du ”snedskär”. Att sen sy in detta i galon, eller helt sonika stoppa in det i en vattentät väska?
    Att få tag i billig frigolit på ngt bygge och göra liknande med är kanske oxå ett alternativ. Elr kanske en kombination av båda där du isf förslagsvis har madrassdelen elr annat mjukt mot ryggen.
    Blir nog något åt detta hållet misstänker jag. har kollat stol närmare nu och alla jag kan hitta i alla fall kommer skapa problem med luckan.
    Nytt skumgummi är väldigt dyrt ser jag när man behöver ha något så tjockt, så blir nog till att jaga gammal madrass

Kommentera

Ska du ha så tjockt som 15 cm går det ju att fuska och ”bottna” med frigolit första 10cm sen en 5:a skumgummi om du ska klä det hela med nåt sen .
      frigoliten får du slitsa på baksidan så det följer om ryggstödet är svängt
      missade att tipset om frigolit redan fanns

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
        Ska du ha så tjockt som 15 cm går det ju att fuska och ”bottna” med frigolit första 10cm sen en 5:a skumgummi om du ska klä det hela med nåt sen .
        frigoliten får du slitsa på baksidan så det följer om ryggstödet är svängt
        missade att tipset om frigolit redan fanns
        bra tips, funderade på tunnare trästomme först men frigolit kan ju vara lite mer böjbart, dock skört iof.. hmm. får fundera lite. tror jag fått tag på madrass i alla fall så den biten är nog löst i alla fall =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 815 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka
        av Lärka