Visa upp era träskbåtar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era träskbåtar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Det är den här killen som gör dom https://www.youtube.com/watch?v=eKuN...l=JNinnovation
    Jädrar va smidigt, är den stabil nog att stå och fiska i?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

fin vovve <3
      Tack så mycket.

Kommentera

Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

Jädrar va smidigt, är den stabil nog att stå och fiska i?
        Ja det är inga problem den är osänkbar också

Kommentera

Ser fram emot bilderna :⁠-⁠)

jag har införskaffat ett par sånna här som ligger och väntar på montering.
          Tänkte att det ska underlätta när det är svårt att komma fram till sjön med bilen.

Click image for larger version Name:	bdf8708f92b5c5367e21355978d775bb90242a67_1024_1024.jpeg Views:	0 Size:	92,2 KB ID:	2620736
          Väldigt smidig lösning. Nackdelen är dock att med dessa monterade i aktern så får man ändå lyfta en väldigt stor del av vikten i fören. Själv byggde jag ett par hjul som jag monterar ganska nära mitten på båten genom att dra fast de med ett par tvingar. Fullt utrustad båt med all packning och ändå behöver jag bara lyfta drygt fem kilo om jag stuvar rätt. Nackdelen för mig är montering och demontering vid varje transport men det är några minuters åtgång.

​​​​​

Kommentera

Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

Väldigt smidig lösning. Nackdelen är dock att med dessa monterade i aktern så får man ändå lyfta en väldigt stor del av vikten i fören. Själv byggde jag ett par hjul som jag monterar ganska nära mitten på båten genom att dra fast de med ett par tvingar. Fullt utrustad båt med all packning och ändå behöver jag bara lyfta drygt fem kilo om jag stuvar rätt. Nackdelen för mig är montering och demontering vid varje transport men det är några minuters åtgång.

​​​​​
            Jag har kört den här typen utav hjul i två säsonger nu, ska man upp med båten på taket på egen hand så lär man hänga av dem, annars bär det gärna iväg.
            Men du har helt rätt i att man får lyfta ihjäl sig. Dessutom så är jag så pass kort att handtagen i fören hamnar för högt för att lyfta med benen, så det blir axlarna som får ta den största delen utav lyftet.
            Jag har börjat fundera på någon annan mittmonterad lösning istället.

Kommentera

Det här kan också va en bra lösning för att flytta på träskbåten, från trailern till sjön on det inte finns en ramp... En liten trailer av en barnvagn, lät och enkelt. :-D

Click image for larger version

Name:	IMG_20230330_144301.jpg
Views:	1030
Size:	134,0 KB
ID:	2620883

Kommentera

Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

​​​​​
                Jag har nu monterat dit dom och provrullat lite på tomten. Båten är så pass lätt så jag upplever inte alls det problem du nämner, men kan tänka mig det blir annat om man rullar båten fullastad.

Kommentera

Jag har nu monterat dit dom och provrullat lite på tomten. Båten är så pass lätt så jag upplever inte alls det problem du nämner, men kan tänka mig det blir annat om man rullar båten fullastad.
                  Min båt väger drygt 60 kilo tom, då är det inga problem att släpa runt på den, hade den inte varit så otymplig så hade man nästan kunnat ta den på axeln och trava iväg.
                  Med motor, soppadunk och allt man behöver för en fisketur så uppskattar jag till att den väger in på runt 120 kg, då blir det hela lite knöligare.
                  Det är helt klart hanterbart, men det blir drygt i längden när det är det enda alternativet man har om man vill fiska från båt.

Kommentera

Byggde ihop ett takräcke för att enklare kunna lasta båten dom gånger man är ute själv.
                    ​​​​​Har inte provlastat änn men hoppas på värme och islossning i påskhelgen så man får testa både båten och räcket.

Name:	DSC_0314.JPG
Views:	705
Size:	2,54 MB
ID:	2621194Click image for larger version

Name:	DSC_0312.JPG
Views:	700
Size:	2,71 MB
ID:	2621195

Kommentera

Byggde ihop ett takräcke för att enklare kunna lasta båten dom gånger man är ute själv.
                      ​​​​​Har inte provlastat änn men hoppas på värme och islossning i påskhelgen så man får testa både båten och räcket.

Name:	DSC_0314.JPG
Views:	705
Size:	2,54 MB
ID:	2621194Click image for larger version

Name:	DSC_0312.JPG
Views:	700
Size:	2,71 MB
ID:	2621195
                      Snyggt bygge!
                      Men kapa för guds skull överskottet på skruvarna. Nu är nog visserligen mitt räcke bredare, men jag har ganska många gånger rest mig och slagit skalpen i skruven.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 801 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka