Premiär turen äntligen avklarad. Kanonväder. Tyvärr hade kylan på nätterna gjort att isen hade börjat lägga sig igen. Men riktigt skönt att äntligen få testa kajaken. Och jag blev mer än nöjd. Kursstabil, lättpaddlad, bekväm.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskekajaker och utrustning
Collapse
X
-
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av losmopedo Visa inläggKöpte en Point 65 Kingfisher förra året - typ enda som funkar i lght/trångt förråd å så går den i skuffen på en kombi om en fäller baksätet
Galet nöjd
Fick med en tandem-del men har inte hunnit testa den än och då behövs såklart takräcke för en utav delarna…
Kommentera
-
Ja, det finns trampsystem och jag är mäkta imponerad över hur bra det fungerar! Styrsystemet med dubbla ”styrskenor” funkar också fantastiskt bra.
jag fiskar främst havsöring på västkusten och använt flytring i ca 20 år, den främsta fördelen med kajaken är väl att jag kom er täcka otroligt mkt mer yta och kunna fiska av områden som båtar inte tar sig till…
Själva delningen tror jag är riktigt stabil och om de ”remmarna” typ som superkraftiga stripes börjar ge sig så går de nog att byta ut.
det enda jag funderar kring är kraftig sjö, typ Vättern- står i info-bladet att en ska undvika vågor högre än en meter
haft en tur på havet där det bitvis kom in ganska kraftig sjö, svårt att uppskatta våghöjd - men det kändes superstabilt- dock blir det nog i sjö kraftig belastning på just delningen….
Kommentera
-
Ursprungligen postat av blåvitt88 Visa inläggNågon som provat Biltemas kajak? Om det är lönt att köpa.
Känner jag mig själv så kommer jag inte hinna fiska med den många ggr per år. Men är sugen på att prova. Men vill inte heller lägga massa tusenlappar. Svår ekvation
Kommentera
-
Ursprungligen postat av blåvitt88 Visa inläggJo men hittar aldrig nån lämplig begagnad, isf finns dom 7000mil bort
Kommentera
-
Ursprungligen postat av losmopedo Visa inläggJa, det finns trampsystem och jag är mäkta imponerad över hur bra det fungerar! Styrsystemet med dubbla ”styrskenor” funkar också fantastiskt bra.
jag fiskar främst havsöring på västkusten och använt flytring i ca 20 år, den främsta fördelen med kajaken är väl att jag kom er täcka otroligt mkt mer yta och kunna fiska av områden som båtar inte tar sig till…
Själva delningen tror jag är riktigt stabil och om de ”remmarna” typ som superkraftiga stripes börjar ge sig så går de nog att byta ut.
det enda jag funderar kring är kraftig sjö, typ Vättern- står i info-bladet att en ska undvika vågor högre än en meter
haft en tur på havet där det bitvis kom in ganska kraftig sjö, svårt att uppskatta våghöjd - men det kändes superstabilt- dock blir det nog i sjö kraftig belastning på just delningen….
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
Kraftig sjö och kajak men även båt kräver omdöme. Tappade mitt förra året då jag i mars trampade över Unden utan våtdräkt när det blåste upp. Var inte rädd, men insåg att om jag skulle slå runt så skulle jag inte överleva då jag var för långt ut och ingen räddning fanns. Jag tycker dock att blåser det för mycket så är det inget vidare kul att fiska, så det brukar lösa sig. Dessutom har jag tröttnat lite på att använda kajaken på stora sjöar, de gångerna använder jag hellre båten då det blir för mycket transport och för lite fiske.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka