Jag väntar på leverans av min Linder 445 MAX och under tiden har jag börjat fundera på viktfördelningen.
Standard är att startbatteriet är i aktern och bensintanken i mittoften men jag funderar på om jag inte ska byta plats när jag skaffar en trollingmotor och extra batteri?
Startbatteri plus förbrukningsbatteri till trollingmotorn kommer alltid att väga 40~50kg och bensintanken kommer att väga 1-26kg beroende på fyllnadsgrad.
Jag såg att det redan finns ett draget rör från aktern till luckan under fördäck för att koppla el till trollingmotorn, men om jag vill byta plats kommer jag att behöva ha ett rör från fören till mittoften (för trollingbatteriet) och ett rör från mittoften till aktern (för startbatteriet). Är det mycket jobb eller finns det redan dragna rör åt alla möjliga håll? Någon som bytt plats på batteri och tank på en Linder 445 MAX/Basic?
Standard är att startbatteriet är i aktern och bensintanken i mittoften men jag funderar på om jag inte ska byta plats när jag skaffar en trollingmotor och extra batteri?
Startbatteri plus förbrukningsbatteri till trollingmotorn kommer alltid att väga 40~50kg och bensintanken kommer att väga 1-26kg beroende på fyllnadsgrad.
Jag såg att det redan finns ett draget rör från aktern till luckan under fördäck för att koppla el till trollingmotorn, men om jag vill byta plats kommer jag att behöva ha ett rör från fören till mittoften (för trollingbatteriet) och ett rör från mittoften till aktern (för startbatteriet). Är det mycket jobb eller finns det redan dragna rör åt alla möjliga håll? Någon som bytt plats på batteri och tank på en Linder 445 MAX/Basic?