Irriterande misstag ni har gjort med båten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Irriterande misstag ni har gjort med båten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Irriterande misstag ni har gjort med båten?

Skadeglädjen är den enda sanna sägs det. Vågar ni krypa till korset och dela med er av era misstag?

Mitt misstag som jag stör mig på är att jag placerat givaren för nära mig i båten. Vilket gör det svårt tycker jag att se jiggen på grundare än 8 meter. Men det är inte på en båt. Utan 2 båtar jag gjort samma fel. På dom andra båtarna har jag löst det med en träbyggnation.
    Nu vore det ju lätt att borra löst mina 2 st ram c kulor som håller givarstången. Men då får jag även hål under vattenlinjen att oroa mig över. Känns så onödigt att göra så jag låter det vara. Stör mig dock jämt på det.

När man precis köpt båt och inte var direkt van.

Missat att sätta i pluggen har man ju gjort några gånger...

Satte min första givare med epoxy, 25 knop senare for givaren all världens väg så jag fick hem och beställa en ny.

Svavelsyra läckte ut i båten från batteriet jag hade till elmotorn. 37% svavelsyra är ganska potent ändå.

Jodå, finns många...

Kommentera

Tror inte att internet räcker till för alla misstag man gjort....
      * x antal ekolod på botten
      * lika många ankare
      misstagen är oändliga men ändå njuter man varje gång man är ute i båt på vattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
        Tror inte att internet räcker till för alla misstag man gjort....
        * x antal ekolod på botten
        * lika många ankare
        misstagen är oändliga men ändå njuter man varje gång man är ute i båt på vattnet.
        Hur droppar man ett ekolod om man får fråga?

Kommentera

Vet inte om det räknas in som misstag med båten men jag har en aningens irriterande ovana i båten.
          Jag lägger saker på relingen ens jag vet att chansen är stor att de åker i och många saker har åkt i plurret. Tex knivar, tänger, drag och till och med en termos men den kunde jag fiska upp igen.
          Har en hyfsat bred reling om det kan vara förlåtande men troligtvis inte.
          Varenda gång jag lägger nåt där så skall det bara vara för sekunden men så händer det något annat i båten och vips så framkallas teflonminnet och sen är det inte långt till nästa sak är i plurret igen.

Kommentera

Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
            Vet inte om det räknas in som misstag med båten men jag har en aningens irriterande ovana i båten.
            Jag lägger saker på relingen ens jag vet att chansen är stor att de åker i och många saker har åkt i plurret. Tex knivar, tänger, drag och till och med en termos men den kunde jag fiska upp igen.
            Har en hyfsat bred reling om det kan vara förlåtande men troligtvis inte.
            Varenda gång jag lägger nåt där så skall det bara vara för sekunden men så händer det något annat i båten och vips så framkallas teflonminnet och sen är det inte långt till nästa sak är i plurret igen.
            Jag tycker helt klart det räknas in. För det låter irriterande!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 818 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka