Quintrex 390 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Quintrex 390

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Du kan köpa den direkt från Australien och få den ce märkt. Var själv sugen på en quintrex och började kolla upp. Problemet är frakten. Den blir grymt dyr. Skulle inte krångla för en så billig båt som Explorer 390. Men visst får du med några fler så ni kan dela på frakten är det en annan sak.
    Hur mycket skulle frakten gå på? Har skickat till en del sidor i Australien samt Quintrex själva men inte fått något svar. Iom att de går på runt 20-tusen nya och säljs i Sverige för runt samma pris begagnade så hade inte hälften av priset i fraktavgift varit särskilt skyggande om du förstår vad jag menar. Hur fick du någon kontakt? Måste väll även finnas i EU utanför Sverige??

Kommentera

Vad tror ni om Smartliner Utility Boat 400? Enligt artikel på fisheco "Quintrex Boating Scandinavia går ihop med Smartliner Sverige AB."

Den båten verkar ju vara väldigt lik en Quintrex 390. Någon som har koll?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennets Visa inlägg

Hur mycket skulle frakten gå på? Har skickat till en del sidor i Australien samt Quintrex själva men inte fått något svar. Iom att de går på runt 20-tusen nya och säljs i Sverige för runt samma pris begagnade så hade inte hälften av priset i fraktavgift varit särskilt skyggande om du förstår vad jag menar. Hur fick du någon kontakt? Måste väll även finnas i EU utanför Sverige??
        Jag la ner min båtimport i ett tidigt stadium. Fraktkostnad fick jag aldrig från quintrex utan jag hörde med folk som importerat bilar. Läste om folk som importerat quintrex till Europa själva. Så går gör det. Men dyrt kommer det att bli. Hade absolut inte gjort det för en 390. Tull och moms blir det. Och förmodligen på frakten också.
        Men om du ändå vill fortsätta kolla upp hade jag ringt och pratat med dem. Mejl i en sådan fråga tror jag knappt de bemödar sig svara på. Men om man ringer så verkar man mer seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 825 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka
        av Lärka