Någon som testat Kimple båtarna? Alternativt kan ge förslag på alternativ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat Kimple båtarna? Alternativt kan ge förslag på alternativ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som testat Kimple båtarna? Alternativt kan ge förslag på alternativ?

Är det någon som testat kimple 440 adventure? Google ger i princip inga resultat över huvud taget däremot så verkar massor av butiker sälja dem. Misstänker att det finns en hel del kimple-ägare där ute. Finns några av dem här på fiskesnack?

Är sugen efter något att kunna fiska i Mälaren och skärgården med även när det blåser lite. Nuvarande båt duger bara om det blåser 3 sekundmeter eller mindre i Mälaren. Har inte vågat ta den ut i skärgården pga det.. Kimplen är klassat som "C" vilket borde medge vågor upp till 2 meter och 12m/s vind, men även om den bara skulle klara hälften av det så är det en stor förbättring mot vad jag har idag.

Vet att en linder sportsman 445 eller motsvarande hade varit bättre men sånt tillåter inte plånboken så det är tyvärr kinakopior som gäller. Om inte ni har andra alternativ i samma prisklass förstås? Har redan en 25hk rörkult liggandes som jag tänkte ha till båten.
    Senast ändrad av vbownswow; 2021-04-19, 08:53.

Hmm en båt som intresserar mig med. Tror att den skulle vara helt perfekt för mitt behov men är mest orolig för att jag kommer bli tokig av allt kluckandet i och med att det skulle vara min första aluminium båt över huvudtaget och den är dessutom lätt så den kluckar ännu mer än tyngre aluminium båtar med bättre ljuddämpning. Ahh jag vill testa vilken Kimple som helst för att veta om detta skulle funka för mig eller om jag ska välja en HR 445 istället.... vill ta steget till aluminium men vågar inte riktigt....

Kommentera

Enda störiga jag kan se med kluckande är att det blir sövande haha

Något som däremot är otroligt störigy är om något skramlar i båten. Åkt en del Linder och tycker de skramlar som tusan.. Minns ej modell men va iaf en mindre styrpulpet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 813 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka
      av Lärka