Linder 400 eller Buster XS? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 400 eller Buster XS?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    En god sak med att köpa Linder är att den är svensk.
    Buster är finsk.
    Köper du en svensk båt så gynnar du svenskt företagande.

Det är väl inget man bryr sig i inför köpet men efteråt så kan man ju se det som en positiv sak.

Som Linderägare är jag väldans nöjd men när jag jämför båtarna på deras hemsidor så skulle jag ha valt (om man inte tittar på ev. prisskillnader) en Buster eftersom den ser mer robust ut och att den har golv/durk eller vad det heter. Det är ruggigt kallt att stå i linder båten när det bara är ett par plusgrader ute. Samt att man slipper vatten som rinner runt fötterna.

Men 445 vekar ju som en intressant modell framförallt om man ska vara tre i båten.
    Finns durk att köpa till Lindern också...

/D

Edit: vilket Flode redan hade påpekat ;-)
    Senast ändrad av Danne67; 2007-03-08, 22:24.

Kommentera

Är själv helnöjd med min Linder, funkar hur bra som helst. Läs min kärleksförklaring på http://spinnstopp.blogspot.com/ :-)

Kommentera

Jag håller nog glasfiber som tåligare än aluminium, så jag säger Uttern.
        Beror på hur grunt man vill fiska, Uttern ligger djupare i vattnet inbillar jag mig?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Kört Linder i små insjöar till yttre skärgården funkar till allt hård sjö med,kört i vänern i hård sjö...funkade oxå. Har nu köpt en egen... Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Det kan väl knappast varit i en 400?
            Var tvungen att kolla med min fiskekompis vilken båt han hade då (men nu har sålt). Det var en 440 Fishing och det blir ju ett helt annat skrov. Ber om ursäkt om jag vilselett någon med felaktig info.

Kommentera

Linder 400 Trollingutrustad

Är grymt nöjd med min "mini-trollare" byggd för att kalar detta fiske fast med mindre utrymme givetvis - har blyat fören så båten biter verkligen sig fast i sjön (givetvis finns en lägre gräns på sjågång/blåst på denna båt) men som sagt jag är kanonnöjd och kan rekomendera båten varmt !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av turing Visa inlägg
                Är grymt nöjd med min "mini-trollare" byggd för att kalar detta fiske fast med mindre utrymme givetvis - har blyat fören så båten biter verkligen sig fast i sjön (givetvis finns en lägre gräns på sjågång/blåst på denna båt) men som sagt jag är kanonnöjd och kan rekomendera båten varmt !!!
                Hur mkt har du viktat fören? Och vart har du placerat vikten? Har funderat ett tag på att göra ngt åt allt slag
                sigpic

Kommentera

köpa trätrall

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                  Har snart en org trätrall tillsalu, kanske är ngt för dig om du inte orkar bygga en egen?

MVH M
                  Jag är intresserad av att köpa en trätrall till En Linder 400 sportsman. ngn som har en till salu???

MVH Ludde
                  LUDDE

Kommentera

Ursprungligen postat av turing Visa inlägg
                    Det där låter intressant! Jag har själv tänkt att placera ett alt. två fritidsbatterier i fören på något smart sätt (till den frontmontade elmotorn som kommer snart..) Har dock inte provat detta än, men 20-40 kg i fören borde stabilisera en del!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka