Vi har haft en kimple 410 adventure med styrpulpet i ett par år, utfört en del byggnationer på den (kastdäck och ombyggd stuv baktill, durk vid pulpeten och kastdäck från mittensits till fören med batteriplatser, eldragning etc.), men vårt från början tänka provisoriska elmotorfäste i fören byggt av marinplyfa börjar ge upp.
Vi har nu tänkt köra på ursprungsplanen vilken var durkaluminium som en stäv i fronten där snabbfästet för elmotorn får sitta monterat (strömuttaget sitter redan i fören). Tanken vi har är att fräsa en 5mm tjock aludurk efter skrovformen från fören och ungefär 25-30cm in över kastdäcket, och sedan nita fast detta i relingslisten.
Frågan är då, räcker 5mm godstjocklek, eller måste man kliva upp i dimension för att undvika risk för att det viker sig? Förstärkningsstag tvärsöver i bakkant (aluprofil av lite smalare sort isf)?
Råd mottages gärna.
Vi har nu tänkt köra på ursprungsplanen vilken var durkaluminium som en stäv i fronten där snabbfästet för elmotorn får sitta monterat (strömuttaget sitter redan i fören). Tanken vi har är att fräsa en 5mm tjock aludurk efter skrovformen från fören och ungefär 25-30cm in över kastdäcket, och sedan nita fast detta i relingslisten.
Frågan är då, räcker 5mm godstjocklek, eller måste man kliva upp i dimension för att undvika risk för att det viker sig? Förstärkningsstag tvärsöver i bakkant (aluprofil av lite smalare sort isf)?
Råd mottages gärna.
Kommentera