Hej.
Har börjat leta efter min första båt, har tagit upp mitt fiske instresse igen.
Så tänkte kolla om lite tips på vad som är bra.
Har ingen stor budget, Gick tyvärr in i den berömda väggen och för mig blev fiske en väg tillbaka, Lugn och ro samtidigt som riktigt roligt.
Men tillbaka till vad jag letar efter.
4-5m plats för 2-3 personer, öppen plastbåt, Kommer antagligen ligga vid en båtplats för de mesta,
Styrpulpet eller rokult spelar inte så stor roll.
Ska användas för fiske både lite lätt trolling, men även spinnfiske efter gädda/gös/abborre i insjöar.
Har själv tänkt bygga till ett kastdäck eftersom jag gärna spinnfiskar, Så helst så stabil som möjligt med 2-3 personer i den
Inga problem om det är en äldre båt eftersom detta ska vara min första båt.
Budget runt 20000kr
Kollat endel på crescent 425,crescent 434.
Sett att crescent 425 är väldigt populär att bygga om och ska vara stabil för sin storlek.
så letar efter tips just nu vilka modeller man ska kolla efter.
tacksam för alla tips
mvh
Jimmy
Har börjat leta efter min första båt, har tagit upp mitt fiske instresse igen.
Så tänkte kolla om lite tips på vad som är bra.
Har ingen stor budget, Gick tyvärr in i den berömda väggen och för mig blev fiske en väg tillbaka, Lugn och ro samtidigt som riktigt roligt.
Men tillbaka till vad jag letar efter.
4-5m plats för 2-3 personer, öppen plastbåt, Kommer antagligen ligga vid en båtplats för de mesta,
Styrpulpet eller rokult spelar inte så stor roll.
Ska användas för fiske både lite lätt trolling, men även spinnfiske efter gädda/gös/abborre i insjöar.
Har själv tänkt bygga till ett kastdäck eftersom jag gärna spinnfiskar, Så helst så stabil som möjligt med 2-3 personer i den
Inga problem om det är en äldre båt eftersom detta ska vara min första båt.
Budget runt 20000kr
Kollat endel på crescent 425,crescent 434.
Sett att crescent 425 är väldigt populär att bygga om och ska vara stabil för sin storlek.
så letar efter tips just nu vilka modeller man ska kolla efter.
tacksam för alla tips
mvh
Jimmy
Kommentera