Hej,
har för lite mer än en månad sedan uppgraderat mig till en Linder 445 Max med 30hk Merc, frontmonterad elmotor och ekolod/plotter.
märker nu när jag har denna på trailer att elmotorn gungar och slår väldigt när man kör på vägarna.. även sist när jag var ute på sjön så blåste det upp och med upphissad elmotor så slog den ändå ganska bra i fästet.
använder ni avlastare till elmotorn så ni kan låsa fast den bätttre med typ :https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...hoCmqEQAvD_BwE
eller hur gör ni? känns vanskligt att låta den slå så som den gör.
är inne på att bygga ett eget fäste av div aluminiumrör och profiler som jag har liggande.
fråga, är det så att jag helt enkelt kan bygga ett fäste som jag monterar i grabbräcket och sedan till elmotorns skaft, dessa är inte i vertikal position mot varandra så "hållaren" skulle vara i nån typisch 45 graders vinkel.. hoppas ni fattar.
eller ska jag köpa mig en sådan som jag länkade till ovan istället?
inte kostnaden som är problemet utan just att jag har materialet till att göra en egen.
fråga 2, är det någon som gett sig på att ta bort sitsen på den främre toften i en 445 max? där är ju inget stuvutrymme där men man kanske kunde tillverka en egen? är det så att det ligger flytmaterial i den kanske?
där sitter som ett "lock" på den som är nitat och skruvat så egentligen borde det inte vara några pix att öppna den för att ta en titt vad som finns där i.
hade varit guld om man kunde göra ett fack för batteriet till frontmotorn åtminstone så får man bort den från golvet där jag har det nu.
akterspegelsavlastare, ni som trailar båt, använder ni sådana eller ni litar på att grejerna håller?
nu var det nog allt för stunden.
Mattiaz
har för lite mer än en månad sedan uppgraderat mig till en Linder 445 Max med 30hk Merc, frontmonterad elmotor och ekolod/plotter.
märker nu när jag har denna på trailer att elmotorn gungar och slår väldigt när man kör på vägarna.. även sist när jag var ute på sjön så blåste det upp och med upphissad elmotor så slog den ändå ganska bra i fästet.
använder ni avlastare till elmotorn så ni kan låsa fast den bätttre med typ :https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...hoCmqEQAvD_BwE
eller hur gör ni? känns vanskligt att låta den slå så som den gör.
är inne på att bygga ett eget fäste av div aluminiumrör och profiler som jag har liggande.
fråga, är det så att jag helt enkelt kan bygga ett fäste som jag monterar i grabbräcket och sedan till elmotorns skaft, dessa är inte i vertikal position mot varandra så "hållaren" skulle vara i nån typisch 45 graders vinkel.. hoppas ni fattar.
eller ska jag köpa mig en sådan som jag länkade till ovan istället?
inte kostnaden som är problemet utan just att jag har materialet till att göra en egen.
fråga 2, är det någon som gett sig på att ta bort sitsen på den främre toften i en 445 max? där är ju inget stuvutrymme där men man kanske kunde tillverka en egen? är det så att det ligger flytmaterial i den kanske?
där sitter som ett "lock" på den som är nitat och skruvat så egentligen borde det inte vara några pix att öppna den för att ta en titt vad som finns där i.
hade varit guld om man kunde göra ett fack för batteriet till frontmotorn åtminstone så får man bort den från golvet där jag har det nu.
akterspegelsavlastare, ni som trailar båt, använder ni sådana eller ni litar på att grejerna håller?
nu var det nog allt för stunden.
Mattiaz
Kommentera