Jag funderar på att fixa ett enkelt kapell till min quintrex 435F
Tanken är att iallafall ha tak över huvudet men eventuellt lite skydd på sidorna med.
Jag svetsar 4st 30mm fyrkantsprofiler i båten en i varje hörna eller 2 i aktern och två midskepps, så det blir en fyrkant på 180x165.dessa ca 10cm höga
Sen svetsar jag ihop 2st u 90+180+90 i 25mm fyrkanstsprofil som jag sticker ner i 30mm profilerna.
sen på med antingen enbart ett tak mellan dessa två bågar eller tak+ sida en 40cm ner.
Jag hoppas min beskrivning är förstålig?
Fundringar:
håller 25mm rostfri profil
ska man endast ha tak eller halvsida eller kanske helsidor?
helsidor är fördel med att ingen vind kommer in
halvsidan att mindre vind och sidoregn samtidigt som spöhållarna går att nå
bara tak, fördel med åtkomst men inget sidoskydd
Helsidor går att få med öppning i karbor eller dragkedja,
det går att fästa neråt antingen i båten med öljor eller halvsidan med öljor i profilen.
sidorna går att få i genomskinligt material.
Det bör väl sitta en låsskruv för att hålla fast profilerna i den större profilen.
Jag har inte löst hur det ska förvaras
Ideer elller synpunkter på vad man ska tänka på
Tanken är att iallafall ha tak över huvudet men eventuellt lite skydd på sidorna med.
Jag svetsar 4st 30mm fyrkantsprofiler i båten en i varje hörna eller 2 i aktern och två midskepps, så det blir en fyrkant på 180x165.dessa ca 10cm höga
Sen svetsar jag ihop 2st u 90+180+90 i 25mm fyrkanstsprofil som jag sticker ner i 30mm profilerna.
sen på med antingen enbart ett tak mellan dessa två bågar eller tak+ sida en 40cm ner.
Jag hoppas min beskrivning är förstålig?
Fundringar:
håller 25mm rostfri profil
ska man endast ha tak eller halvsida eller kanske helsidor?
helsidor är fördel med att ingen vind kommer in
halvsidan att mindre vind och sidoregn samtidigt som spöhållarna går att nå
bara tak, fördel med åtkomst men inget sidoskydd
Helsidor går att få med öppning i karbor eller dragkedja,
det går att fästa neråt antingen i båten med öljor eller halvsidan med öljor i profilen.
sidorna går att få i genomskinligt material.
Det bör väl sitta en låsskruv för att hålla fast profilerna i den större profilen.
Jag har inte löst hur det ska förvaras
Ideer elller synpunkter på vad man ska tänka på
Kommentera