Jag har köpt några båtar tidigare men då har det varit billigare båtar mellan 5-8tusen som jag hittat på blocket. Betalningen har skett med Swish och oftast har det saknas köpekontrakt och jag har inte begärt kvitto eftersom det rör sig om så små summor. Tänkte kanske våga köpa en bättre båt. Ett ekipage för större summor från en privatperson och undrar hur det bör gå rent praktiskt för att jag inte ska ta onödiga risker.
Jag åker dit och undersöker båten, tittar på hans kvitton och bestämmer mig för att slå till. Hur går man vidare? Ska man skriva på köpekontraktet på plats? Hur och när bör betalningen äga rum? Omgående eller strax innan jag hämtar ut ekipaget. Känner mig otrygg med att betala stora summor med Swish och vill gärna använda banköverföring.
Jag åker dit och undersöker båten, tittar på hans kvitton och bestämmer mig för att slå till. Hur går man vidare? Ska man skriva på köpekontraktet på plats? Hur och när bör betalningen äga rum? Omgående eller strax innan jag hämtar ut ekipaget. Känner mig otrygg med att betala stora summor med Swish och vill gärna använda banköverföring.
Kommentera