Båge till 445 catch. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båge till 445 catch.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båge till 445 catch.

Jag funderar lite på om det skulle gå att montera en targabåge på en Linder Sportsman 445 catch. Tänkte ha ett par spöhållare och ledstrålkastare på den.
    Jag gissar att man får sätta den längst bak på båten för att den inte ska vara ivägen

Tror ni det är genomförbart och att det blir praktiskt och snyggt?

Klart genomförbart då det inte är några problem att skruva genom relingen. Däremot tror jag inte det kommer bli snyggt eller praktiskt, men det är min personliga åsikt. Skulle svära över den bågen varje gång jag skulle spinnfiska från aktern.

Kommentera

Gjennomførbart? Ja.
      Praktisk? Sannsynligvis, bare ha den lav nok til at den ikke er så i veien når du spinnfisker.
      Snyggt? Ehhhhhh.
      Team Colibri

Kommentera

Jag tror inte heller det blir så vackert, men jag vill gärna ha en strålkastare monterad med strömbrytare. Helst en man kan vrida på, med ett handtag. Hittar dock inget sådant på nätet.
        Man kanske kan sätta något på röret ovanför pulpeten?

Kommentera

Jag byggde en targabåge till en Buster RS för just det syftet och det var bra några få gånger per år när jag använde strålkastaren men 99% av tiden var den bara ivägen och kostade även några avslagna spön så jag avråder starkt från det på en spinnfiskebåt.
          Bättre att göra en variant där Du kan sätta upp strålkastaren när den behövs och övrig tid så ligger den undan stoppad och ur vägen och ingen risk att skrota spön på targabågen heller.

My 2 Cent

Kommentera

Allt som reser sig högre än relingen är av ondo vid spinnfiske...
            Risk att kroka i i bakkastet, risk att drämma in mothugg i osv.
            Jag har tex aldrig spön i stående spöhållare vid fiske. Det blir lätt väldigt dyrt. Känner två killar som krokat spön i bakkastet och hivat ut dem i sjön...

Bågen över pulpeten är nog bättre att montera strålkastare på. Eller skaffa en bra pannlampa.

Kommentera

Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
              Jag tror inte heller det blir så vackert, men jag vill gärna ha en strålkastare monterad med strömbrytare. Helst en man kan vrida på, med ett handtag. Hittar dock inget sådant på nätet.
              Hva er det du vil lyse opp med lyskasteren/ strålkastaren?
              Hvis målet her er arbeidslys i båten kan det løses uten targa, og hvis målet er å se noe fremover er en targa (som monteres mellom akter og midt på båten) ofte en dårlig løsning. Årsaken er refleksjonen lyset vil få i båten din, det skal veldig lite refleksjon til før du ser mindre med lyset på, enn med lyset av. Lys for å se fremover bør monteres helt i baugen (foran på båten) for å unngå refleksjoner i båten.

Hvis målet er arbeidslys og stangholdere kan en mindre targabøyle akkurat over motoren (omtrent som vannskibøyle) fungere bra.
              Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
                Jag har en strålkastare som ligger i båten som man kan koppla in i cigguttaget och det känns smidigare än att ha en stor båge på båten, tror jag behövt använda min lampa 2ggr på 10 år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 813 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka
                av Lärka