Lämplig WA för allt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lämplig WA för allt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

vad var det som du inte gillade med galia ? har själv en 660 och den är jag mycket nöjd och priset är ju helt rätt jämfört med ryds rocad osv

Kommentera

De som e bra med min båt är att den e bred som en 7 meters båt och minst lika tung så den går stadigt i våran lilla skärgård
      Sen är man inte så jätte sugen på att sälja den innan vårfisket är över

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn
        vad var det som du inte gillade med galia ? har själv en 660 och den är jag mycket nöjd och priset är ju helt rätt jämfört med ryds rocad osv
        Har inget speciellt mot Galia/Galeon bara det att jag inte har någon som helst erfarenhet av dem som märke medans jag på ett eller annat sätt har viss koll på dem övriga märkena.

Kollade påGaleon 630 WA modellen och den ser ju klart trevlig ut men jag vet inte om jag tycker den är så väldigt billig jämfört med andra likvärdiga skutor (Rocad och Beason tycker jag ligger en klass högre) och Rydsen finns ju bara som beg.

Men berätta gärna mera om Dina erfarenheter av märket för jag är öppen för alla förslag.

Kommentera

har BARA hört bra om Galia. Kvalité säger folket.
          G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Var ju tvungen och kolla lite närmare på Galeon/Galia och ringde faktiskt till generalagenten som var en trevlig person och väldigt vettig att prata med och sånt är viktigt.

När jag berättade vad den skulle användas till tyckte han att jag skulle kolla närmare på 600.an som visserligen är 35 cm kortare löa men innerlängden är samma som på 630 det är bara mera peke och badplattformar på den, däremot är 600.an 15cm bredare och ca 100 kg tyngre men viktigast av allt så har den ett vassare V-skrov än 630, varvet kallar den för Offshore skrov.

Sen hade den några andra smarta lösningar som föll mig på läppen som fällbar soffa på akterdäck, fisksump med tryckvatten och en smidig utgång genom akterspegeln vilket är bekvämt när man ska bända ombord storfångsten

Ska bli kul att se vad det blir för paketpris på den med en Suzuki 140 hk och lite extra prylar när offerten kommer.

Gjorde även en närmare koll på Trophy via Gulves och det var raka motsatsen i bemötande en sur och otrevlig typ som hade en helt skruvad uppfattning om vad det innebär att vara säljare så han skrämde iaf bort mig som kund
            Sen var ju priserna helt galna så skulle jag vilja ha en sån så blir det direktimport för den handlaren pratar jag aldrig med mera

Kommentera

Jag gillade oxå 600 bättre än 630 men när jag började syna båten mer så blev jag lite besviken, de var så lite stuv utrymmen och sen om man vill ha 2 stolar bredvid varandra så skulle de bli ganska så trångt att ta sig ner i hytten. Jag kollade för några månader sedan hos Astons Sjöbodar och dom hade utförsäljning på 1st 600 och 1st 630 till ganska vettig peng. Aston http://www.astons.se/index.html
              och http://www.astons.se/text/11%20Aston...Nr%2018-06.pdf

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
                har BARA hört bra om Galia. Kvalité säger folket.
                Nja, har för mig att Rubin hade ngt mackel med sin. Låg snett i vattnet elr ngt sånt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
                  Nja, har för mig att Rubin hade ngt mackel med sin. Låg snett i vattnet elr ngt sånt.
                  OK, alldrig hört. Måndagsex finns säkerligen bland alla märken.
                  G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Seaswirl, Cobia, Boston Whaler och Proline är oxå mycket fina sjöbåtar till fiske det lilla jag har åkt i Rival/Rocad så har jag blivit väldigt imponerad av hur otroligt vridstyva och välbyggda dom skroven känns, det finns inget som skakar eller vibrerar och även om man landar hårt i en våg så känns det inte och balkarna i skrovet är väldigt kraftigt dimensionerade.

En Rocad 606 WAC är nog bland det absolut bästa man kan hitta ibland standardbåtar tycker nog i alla fall jag.

Men den här kanske skulle passa: http://www.blocket.se/vi/10270839.htm?ca=22_s funkar ju definitivt för körning även i skitväder vilket du garanterat kommer få köra i!

Finns många bra båtar, synd att inte Smuggler har gjort en WA på sitt 24 fots skrov...

Mvh
                    Johan
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                      Seaswirl, Cobia, Boston Whaler och Proline är oxå mycket fina sjöbåtar till fiske det lilla jag har åkt i Rival/Rocad så har jag blivit väldigt imponerad av hur otroligt vridstyva och välbyggda dom skroven känns, det finns inget som skakar eller vibrerar och även om man landar hårt i en våg så känns det inte och balkarna i skrovet är väldigt kraftigt dimensionerade.

En Rocad 606 WAC är nog bland det absolut bästa man kan hitta ibland standardbåtar tycker nog i alla fall jag.

Men den här kanske skulle passa: http://www.blocket.se/vi/10270839.htm?ca=22_s funkar ju definitivt för körning även i skitväder vilket du garanterat kommer få köra i!

Finns många bra båtar, synd att inte Smuggler har gjort en WA på sitt 24 fots skrov...

Mvh
                      Johan

Jo Rocad är grymt fina men ganska dyra men kvalitet kostar ju och lönar sig i längden, ska kontakta dem igen för en närmare koll

Det blir helt klart fråga om att köra i skitväder är man öbo så är man, och då får man åka oavsett väder så en väl fungerande och sjövärdig båt är väldigt viktigt, Beasonen såg fin ut men lite väl stor speciellt när jag oftast är ensam eller två ombord

Har beställt info och priser på Barcon 22 WA, Trophy 2052 och Galeon 600 så får vi se var det slutar, fick besked om att det finns en Trophy 1952 hos Skanstull för ett bra pris någon som vet hur mycket det skiljer i sjövärdighet mellan den och 2052 ??

Skulle inte vara fel med en Smuggler WA deras skrov är ju legendariska

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka