Har hört att verado strular rätt mycket!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lämplig WA för allt fiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av CalexRospigg . Du skrev: Dem flesta Shark WA jag sett ute nu är dessutom med Veradon och den gillar jag inte, ska det vara Mercury så blir det Optimax annars en Suzuki.
Jag är lite nyfiken på varför du inte gillar Veradon? Tycker att det borde vara ett drömpaket. Sen det här med att Sharken la sig på sidan verkar ju inte heller så bra.
Läste ett test mellan Optimax vs Verado 135 hk och i vissa varvtal drog Veradon dubbelt så mycket soppa vid likvärdig fart och det är inte bra, min gissning är att det beror på kompressormatningen men jag är inte någon expert på motorer. Vad jag vet är att den Optimax jag har idag funkar kanon och är väldigt snål på bränsle.
Sen är det en ganska komplicerad teknologi som ökar risken för mekanisk trassel och enligt min gode vän (båt mek) så är dem dyra att reparera och det känns ju inte så bra.
Vad gäller Suzuki så har jag aldrig träffat eller hört någon som varit missnöjd med dem och dem brukar ju komma i topp på olika 4T tester så det känns som ett bra val.
Har haft 3 Yamaha 4T och dem 2 första gick kanon medan den 3.e gick som en krycka var väl ett måndags ex gissar jag.
Har bara fått från en källa att några Shark WA vält så jag skulle gärna vilja höra lite flera åsikter och erfarenheter för jag tycker det låter lite knepigt då den vanliga Sharken går så bra i sjön, men stämmer det så är det illavarslande så finns det någon här som sitter på info så dela gärna med ErSenast ändrad av Rospigg; 2006-12-30, 18:12.
Kommentera
-
Kanske kan vara något att tänka på
Serviceintervaller för Optimax 150 är garntiservice efter 20 timmar därefter var 100:e timme eller 1 gång per säsong. Kostnad ca 2.500:- per servicetillfälle.
Serviceintervaller för Verado 150 är garantiservice efter 20 timmar därefter var 100:e timme eller 1 gång per säsong. Kostnad ca 2600:- per servicetillfälle. Vid var 300:e timme är det en större service till en kostnad av ca 10.000:-
Kommentera
-
Jag har pratat med en del yrkesfiskare och enligt dom så är Yamma det enda som funkar. Dom slår ju i och ur växeln hela tiden när dom håller på med sina garn. Själv tycker jag Honda går som en dröm, såvida det inte är 5hästaren som är rena skämtet. Äger just nu Sukka 70hk som jag inte tycker går lika jämt och fint som Honda 90.
Kommentera
-
För inte så längesen så såg jag en Barcon 22WA med en 1,7 liters diesel i och det känns ju som ett riktigt kanonpaket men då kanske priset drar iväg, men den Barcon som finns till salu med en Mercruiser 3,0 l. 135 hk borde gå att provköra tycker jag, man vet ju intet hur en båt som är buggd för utombordare fungerar med en inombodare i.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojFör inte så längesen så såg jag en Barcon 22WA med en 1,7 liters diesel i och det känns ju som ett riktigt kanonpaket men då kanske priset drar iväg, men den Barcon som finns till salu med en Mercruiser 3,0 l. 135 hk borde gå att provköra tycker jag, man vet ju intet hur en båt som är buggd för utombordare fungerar med en inombodare i.
Provkörning vore bra men deet är ju en bit till Uddevalla från Uppsala, men Hardy hade sålt någon IB till Stockholm som jag ev kunde få kolla på och testa lite så då blir det ju lättare att komma dit.
Men den blir inte billig med den extra utrustning jag vill ha, och inga pengar kvar till kringutrustning som jag också vill ha och behöver
Så frågan är om jag inte får välja något beg och då få pengar till extraprylar istället, men inget är spikat ännu då jag inte hunnit detaljkolla alla kandidater pga helgstängt.
Kommentera
-
Hittade ett för mig okänt märke som hade en intressant modell http://www.frejo.biz/580c.html någonsom har erfarenhet och omdömmen om denna modell eller iaf fabrikatet??
Kommentera
-
Grymt snygg är den i alla fall! Tror att Björn Blomqvist skuttar runt i en sån där: http://www.outdoor.se/sportfishnews/
Om du mailar honom så borde han nog kunna ge ett omdömme.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RMGrymt snygg är den i alla fall! Tror att Björn Blomqvist skuttar runt i en sån där: http://www.outdoor.se/sportfishnews/
Om du mailar honom så borde han nog kunna ge ett omdömme.
Tackar för tipset
Kunde dock inte finna någon mailadress till honom på den sidan, Du råkar möjligen inte ha den??
Visst ser den trevlig ut och jag hittade några guider som kör med en sån via Google så helt tokig kan den inte vara och även lite info från Norge som var possitiv
Kommentera
-
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka