Lämplig WA för allt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lämplig WA för allt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av joj
    Jo den ser fin ut men lite för mycket "sportbåtskänsla" för mig annars är den nog fin att åka med!

Kommentera

Detta http://www.blocket.se/vi/9852731.htm?ca=10_s kan vara ett prisvärt alternativ och jag kan stå ut med att kvaliten på div beslag och monteringar inte håller Rocad/Beason kvalitet, det är bara att gå lös med genomgående bult och låsmuttrar så brukar det lösa sig, har jag fått gjort på alla andra båtar jag haft med så det kan jag ta

det viktiga är att skrovet sköter sig bra i sjön och det gör detta och snurran är ju samma som Suzuki så den lär inte vara något problem och en trailer för vinterförvaring får jag med också

Dessutom får jag möjlighet att köpa lite annat kul som jag också vill ha som VHF, djupriggar, mera skedar och annat kul
      Senast ändrad av Rospigg; 2007-01-01, 00:10.

Kommentera

Galia 630

Jag köpte en Galia 630 I våras och den har varit helt problemfritt. Har kört den från Simrishamn till Stockholm ( 550 distans ) i våras i tidvis ganska hård sjö funkar hur bra som helst. Skall man ha båten till trolling tror jag inte man kan hitta en bättre båt. Fiskar gädda och havsöring mest själv vilket funkar bra det med.

För den som vill se mer om resan kan titta in på www.fishcraft.se.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fishcraft
          Jag köpte en Galia 630 I våras och den har varit helt problemfritt. Har kört den från Simrishamn till Stockholm ( 550 distans ) i våras i tidvis ganska hård sjö funkar hur bra som helst. Skall man ha båten till trolling tror jag inte man kan hitta en bättre båt. Fiskar gädda och havsöring mest själv vilket funkar bra det med.

För den som vill se mer om resan kan titta in på www.fishcraft.se.
          Vilken läcker Jungfrufärd med nya båten

Gissar att det tillkommit en värmare i ruffen sen den turen för att råda bot på kondens eländet ?

Hur illa var förhållandena när Du fick dra ner till 7 knop ??

Kommentera

Ärligt talat jag vet inte hur höga vågorna var för jag hade fullt upp med att hålla båten i farleden. Vi ( den andra killen har snackat om det ) och vi tror att vågorna kan vara runt tre meter men det är otroligt svårt att avgöra när man är mitt i det så att säga......Var i alla fall inte rädd för båten kändes stabil hela tiden

Kommentera

Ärligt talat jag vet inte hur höga vågorna var för jag hade fullt upp med att hålla båten i farleden. Vi ( den andra killen har snackat om det ) och vi tror att vågorna kan vara runt tre meter men det är otroligt svårt att avgöra när man är mitt i det så att säga......Var i alla fall inte rädd för båten kändes stabil hela tiden
              Jo det kan vara otäck sjö ofta här nere, brukar bli mycket lugnare om man kommer ut någon distans från land, kan vara ett helvete att ta sej in i skärgården efter ett trollingpass när det blåser upp.

Jag bor 5 distans öster om Hamnkrogen i Karlskrona så du körde väl troligen förbi här när du åkte vidare till Sandhamn!
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Det är ett gott betyg till båten om det är sånt väder och den sköter sig och Ni kände Er trygga hela tiden

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg
                  Det är ett gott betyg till båten om det är sånt väder och den sköter sig och Ni kände Er trygga hela tiden
                  Ett förtydligande kanske krävs , båten känns trygg men jag var skraj och det hade jag varit troligtvis i vilken båt som helst. Galian är väldigt stabil båt och skrovet är mycket välgjort. Det finns ett båttest på ett antal WA båtar som jag kan skicka till dig om du PMar mig din e-mail adress.

Kommentera

Ett förtydligande kanske krävs , båten känns trygg men jag var skraj och det hade jag varit troligtvis i vilken båt som helst. Galian är väldigt stabil båt och skrovet är mycket välgjort. Det finns ett båttest på ett antal WA båtar som jag kan skicka till dig om du PMar mig din e-mail adress.
                    Du har PM

Jo men vilken normalt funtad person skulle inte var lite så om man var ute i sånt väder i en förhållandevis liten båt, men bara det att det kändes OK att fortsätta är ett gott tecken så jag förstår hur Du menar!!

Kommentera

Rospigg . Du skrev: Dem flesta Shark WA jag sett ute nu är dessutom med Veradon och den gillar jag inte, ska det vara Mercury så blir det Optimax annars en Suzuki.

Jag är lite nyfiken på varför du inte gillar Veradon? Tycker att det borde vara ett drömpaket. Sen det här med att Sharken la sig på sidan verkar ju inte heller så bra.
                      Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka