Lämplig WA för allt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lämplig WA för allt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rospigg
    Pratade med Peter på Beason om deras nya 630 WA och den lät som en trevlig skuta, enligt Peter är den uppbyggd i däckslayout som deras mod Spin fast 6,30 istället för 7,50 och den ser ju trevlig ut.

Vad gäller stabilitet så lovade (jo faktiskt) Peter att det är helt OK att parkera den i marschfart på en grus/sten strand utan att den kommer att ta stryk Fan trot och jag tänker inte testa om det skulle bli en sån.

Däremot var priset klart intressant, komplett inredd båt med styrning ca 180.000 kr och lämplig snurra (UB endast till en början) 130-175 hk.

Köper man då tex en Suzuki 140 hk från Skånska Båtqompaniet som ju verkar vara billigast i Sverige så blir det inte så dyrt

Men så var det ju det där med tjuvar och banditer och jag är så less på att sova ihop med hagelbrakaren så bara det kan göra att jag avstår UB
    bra pris!
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
      bra pris!
      Många pengar... min kostade bara ca hälften
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Skånska båtcompaniet, är inte det underliga svartimporterade motor? Har själv varit ute å kikat efter en ny snurra (alla vet ju att en trollingtävling inte handlar om vad man får utan hur fort man kommer ut). Skånska båtcompaniet å prispressarna.se har ruggigt billiga Suzuki utombordare. Nackdelen tror jag är att garantin inte gäller i sverige, i alla fall inte den öppna Suzuki garantien som gör att du kan lämna in den till vilken Suzuki verkstad som helst.

Om prispressarna går rykten om sent levererade motorer å förskottsbetalning, vilket verkligen inte skulle påberka min nattsömn positivt.

Visst kan man chansa och hoppas att motorn håller i hopp, men pajjar en Stor ny fyrtaktssnurra så äter nog reparationspengarna snabbt upp det man tjänade i inköp...

På tal om Suzukis utombordare, någon som vet om 150 h är bättre än 140 hk, 140 är ju lättare, 150 skall vara byggd med nån big-block konstruktion, å det låter i alla fall manligt i mina ögon.

Får väll säga nått om kvalitets båtar också, hört lite skräp om rval, men hört en hel del om ryds också. Som någon sa, måndags exemplar finns nog av alla märken. Har hitills åkt Crescent. Först tuffade jag runt i en 30 år gammal 495HT, den höll för allt jag hittade på under mina 6 år av åretrunttrolling å allmän vanvård
        Nu kör jag En Crescent 590 Celest Crown, känns också ruskigt välbyggd och har hitills (knappt ett år) fungerat klockrent under snart 600 timmar. Så Crescent kan jag bara lovorda. Kanske borde du kika på en Virgo också

Kommentera

Ursprungligen postat av RM
          Skånska båtcompaniet, är inte det underliga svartimporterade motor? Har själv varit ute å kikat efter en ny snurra (alla vet ju att en trollingtävling inte handlar om vad man får utan hur fort man kommer ut). Skånska båtcompaniet å prispressarna.se har ruggigt billiga Suzuki utombordare. Nackdelen tror jag är att garantin inte gäller i sverige, i alla fall inte den öppna Suzuki garantien som gör att du kan lämna in den till vilken Suzuki verkstad som helst.

Om prispressarna går rykten om sent levererade motorer å förskottsbetalning, vilket verkligen inte skulle påberka min nattsömn positivt.

Visst kan man chansa och hoppas att motorn håller i hopp, men pajjar en Stor ny fyrtaktssnurra så äter nog reparationspengarna snabbt upp det man tjänade i inköp...

På tal om Suzukis utombordare, någon som vet om 150 h är bättre än 140 hk, 140 är ju lättare, 150 skall vara byggd med nån big-block konstruktion, å det låter i alla fall manligt i mina ögon.

Får väll säga nått om kvalitets båtar också, hört lite skräp om rval, men hört en hel del om ryds också. Som någon sa, måndags exemplar finns nog av alla märken. Har hitills åkt Crescent. Först tuffade jag runt i en 30 år gammal 495HT, den höll för allt jag hittade på under mina 6 år av åretrunttrolling å allmän vanvård
          Nu kör jag En Crescent 590 Celest Crown, känns också ruskigt välbyggd och har hitills (knappt ett år) fungerat klockrent under snart 600 timmar. Så Crescent kan jag bara lovorda. Kanske borde du kika på en Virgo också

Jo Skånska idkar parralellimport och garantin gäller endast hos dem och deras samarbetspartener (verkstäder) prispressarna har jag ingen koll på så visst kan det straffa sig och det ska nog mycket till för att jag skulle köpa en snurra där då en god vän sen 30 år är Suzukihandlare med egen verkstad på hemorten, han har även Mercury/Mercruiser så jag har det bra förspänt på motorsidan

Hade en Crescent snurrebåt för evigheter sedan och den var riktigt bra och hänger med ännu i annans ägo och Virgon är fin men passar inte så bra till spinnfiske som jag skulle vilja (har ju hyttis idag och det är inte optimalt för spinn) så en WA blir det nog men vilken det står skrivet i stjärnorna ännu

Kommentera

Lite synpunkter från min vinkel.

Ryds, jag har fram till idag haft en mindre styrpulpetare (475) med 60 hk. Finns bara ett sätt att beskriva den: JÄVLA SKITBYGGE!!!! Dåligt plastad, skruvar lossnar, beslag rostar, mm. Dessutom har jag vid de tillfällen jag varit i kontakt med Ryds fått ett väldigt trist och surt bemötande. När jag nu skulle köpa en ny båt tittade jag en hel del på de nya Rydsarna kring 6 meter, men tycker att de är extremt tunna i plasten, samt att de är ofta för plana i skrovet för att gå bra i sjö. Mitt val blev en Silver Hawk 540 med 90 HK Optimax, som jag hittills är extremt nöjd med. Är lite konfunderad över varför inte Silvern har fått mer uppmärksamhet i denna tråd. Silver Shark borde kunna vara en perfekt båt för dig.

Kommentera

galia gör fina båtar, hör med fiske för alla vad deras team tycker om båten dom körde en sån på touren en längre tid. (bra pris också)
              Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Christofer
                Lite synpunkter från min vinkel.

Ryds, jag har fram till idag haft en mindre styrpulpetare (475) med 60 hk. Finns bara ett sätt att beskriva den: JÄVLA SKITBYGGE!!!! Dåligt plastad, skruvar lossnar, beslag rostar, mm. Dessutom har jag vid de tillfällen jag varit i kontakt med Ryds fått ett väldigt trist och surt bemötande. När jag nu skulle köpa en ny båt tittade jag en hel del på de nya Rydsarna kring 6 meter, men tycker att de är extremt tunna i plasten, samt att de är ofta för plana i skrovet för att gå bra i sjö. Mitt val blev en Silver Hawk 540 med 90 HK Optimax, som jag hittills är extremt nöjd med. Är lite konfunderad över varför inte Silvern har fått mer uppmärksamhet i denna tråd. Silver Shark borde kunna vara en perfekt båt för dig.
                Tackar för dem åsikterna!

Silver Shark är absolut ett alternativ och polaren har en Shark CC som jag kört en del och den finns ju i WA modell också, men vissa påstår att WA.n har en tendens att kantra i lite högre fart vilket låter illavarslande men jag har inte fått det bekräftat från flera källor så det kan ju var olycksfall i arbetet eller SBR.

Den har dock en liten ruff men det är inte hela världen då den mestadels kommer att användas som stuvutrymme och endast i undantagsfall att sova över i så det är lungt annars går skrovet fint i sjön.

Får vara ärlig och erkänna att polarens Shark CC går bättre i sjön än min hyttare, enda negativa med Silver är att dem är dyra även som beg.

Dem flesta Shark WA jag sett ute nu är dessutom med Veradon och den gillar jag inte, ska det vara Mercury så blir det Optimax annars en Suzuki.

Men jag gillar alu båtar och har kört såna i olika varianter i över 20 år så det är inte utan att man blivit lite bortskämd med deras oömma konstruktion

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg
                  Tackar för dem åsikterna!

Silver Shark är absolut ett alternativ och polaren har en Shark CC som jag kört en del och den finns ju i WA modell också, men vissa påstår att WA.n har en tendens att kantra i lite högre fart vilket låter illavarslande men jag har inte fått det bekräftat från flera källor så det kan ju var olycksfall i arbetet eller SBR.

Den har dock en liten ruff men det är inte hela världen då den mestadels kommer att användas som stuvutrymme och endast i undantagsfall att sova över i så det är lungt annars går skrovet fint i sjön.

Får vara ärlig och erkänna att polarens Shark CC går bättre i sjön än min hyttare, enda negativa med Silver är att dem är dyra även som beg.

Dem flesta Shark WA jag sett ute nu är dessutom med Veradon och den gillar jag inte, ska det vara Mercury så blir det Optimax annars en Suzuki.

Men jag gillar alu båtar och har kört såna i olika varianter i över 20 år så det är inte utan att man blivit lite bortskämd med deras oömma konstruktion
                  Kan säga att jag är mycket nöjd över att jag köpte aluminiumbåt. När båten slet sig en av de blåsiga dagarna precis innan jul (gammal rostig boj, klantigt jag vet!!!) och jag på morgonen hittar båten liggandes långsides mot klippan så var det väldigt skönt att det inte var en plastbåt. Då hade det varit riktigt mycket jobb innan våren, men nu så är det bara några mindre skönhetsfläckar!!!

Kommentera

Jag har en drömbåt som heter Hummerfish, aluminium givetvis... och så har jag en mer realistisk drömbåt med, Silver Eagel 630 CC, aluminium givetvis
                    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

http://www.blocket.se/vi/10442124.htm?ca=22_s Grym båt!
                      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka