Lämplig WA för allt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lämplig WA för allt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SirToby
    Hej!

Ser att båtarna ni diskuterat är lite större än min, men jag köpte en HR 510 i våras och har bara positivt att säga om den. Den går väldigt fint i sjön! Är tung så den funkar i grov sjö också! Har en Suziki 70 4-takt på den och är väldigt nöjd. Gör ca 30 knop som toppfart. Man kan ha upp till 100 hk på den så det finns mer fart att med båten. Är supernöjd, både med båt och motor. Går fint och ekonomiskt!
    Ja HR 510 ser mycket fina ut, ligger en i min hamn med en 90 hk Optimax på, ser ut som det är jävligt stadigt byggda båtar med rejäla beslag
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Här är ytterligare en potent WA. Kanonriggar och elplaners. Mycket trevligt tak.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
        Här är ytterligare en potent WA. Kanonriggar och elplaners. Mycket trevligt tak.

http://www.blocket.se/vi/10595956.htm?ca=22_s
        Ser onekligen trevlig ut och priset var ju inte något att klaga på heller, nu blir det beslutsångest som heter duga

Kommentera

Jag har en nästan likadan, och det är en mycket bra fiskepråm. Honda är kanonmotorer, och Scotty är överlägset dom bästa riggarna.

Kommentera

Det enda du behöver byta på den båten är ekolod och gps skärmarna... smacka på 12tums färgskärmar istället och du är hemma
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg
              Ser onekligen trevlig ut och priset var ju inte något att klaga på heller, nu blir det beslutsångest som heter duga
              Har kört en nattmangling med mig själv och kommit fram till att det är en kanonfin båt till ett bra pris, men det är onödigt avancerade trollingprylar för mina behov.

Jag/vi kör ca 10 rundor per år efter vandrare som går relativt grunt och varken jag eller polaren vill ha så många spön då vi ännu är nybörjare och mitt temperament går inte bra ihop med större trassel, så tanken är att ersätta djupparavanerna vi kör med idag med riggar för enklare kontroll och för att även kunna testa lite på uppväxare om andan faller på och då funkar det med handvevat.

Planerboardmast ligger nog långt fram i tiden om det blir någon alls, så den får bara stå i förrådet och ta plats så det blir lite overkill.

Trots allt så är 90-95% av mitt fiske spinn så jag vill optimera båten för det men ändå kunna köra våra fåtal rundor på ett säkert sätt

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
                Jag har en nästan likadan, och det är en mycket bra fiskepråm. Honda är kanonmotorer, och Scotty är överlägset dom bästa riggarna.
                Håller med om Scotty, men inte om Honda...
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic
                  Håller med om Scotty, men inte om Honda...
                  Vad är det för fel på Honda? Scotty är jävligt stabila prylar

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                    Vad är det för fel på Honda? Scotty är jävligt stabila prylar
                    Min alldeles egen personliga uppfattning är att Suzuki, Yamaha och Mercury är mer pålitliga och mindre felbenägna än Honda (fyrtakt). Jag har kört alla märkena. Jag har dessutom hört mer negativt om Honda (från trollingfiskare) än om de andra.

Honda kan självklart ändå vara en kanonmotor - men jag tycker som sagt inte det.
                    /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic
                      Min alldeles egen personliga uppfattning är att Suzuki, Yamaha och Mercury är mer pålitliga och mindre felbenägna än Honda (fyrtakt). Jag har kört alla märkena. Jag har dessutom hört mer negativt om Honda (från trollingfiskare) än om de andra.

Honda kan självklart ändå vara en kanonmotor - men jag tycker som sagt inte det.
                      Mm det fanns en del klagomål på Honda vet jag, men dom var ju först med 4-t oxå så dom har ju lite större risk för att det har funnits fel, har själv haft en Honda 90 som gick aldelles utmärkt men min nuvarande Yamaha F100 är bättre, Hondas nya modeller verkar fina tycker jag....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka