vid hur många sek/m går gränsen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vid hur många sek/m går gränsen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av the_unknown
    Körde idag, 15m/s typ som jimmie sa, satt i en liiten gummibåt med elmotor, men de gick
    men ni var ju i lävikarna era fegiiiisar : )!
    men de var fan den minsta båten jag sett 2 man köra ifrån,ser ut att vara typ 2m fan inte mer
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee
      men ni var ju i lävikarna era fegiiiisar : )!
      men de var fan den minsta båten jag sett 2 man köra ifrån,ser ut att vara typ 2m fan inte mer
      va nog runt 2m, hahah men man har inte spec mycke att sätta imot med en elmotor i sånn vind

Kommentera

Har testat en gång att pimpla när det var -13 å blåste 15sek/m. Då frös jag så otroligt att jag gick hem efter en halvtimma! Har även försökt meta med sjumetersspö när vinden pinat runt 20 sek/m. Helt omöjligt!Min gräns ligger helt enkelt på när grenar lossnar från träden..

Kommentera

Ursprungligen postat av the_unknown
          va nog runt 2m, hahah men man har inte spec mycke att sätta imot med en elmotor i sånn vind

nej men vår båt och motor var perfa!!
          ska försöka fixa egen båt till sommaren.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

sirsteff:

Har testat en gång att pimpla när det var -13 å blåste 15sek/m. Då frös jag så otroligt att jag gick hem efter en halvtimma! Har även försökt meta med sjumetersspö när vinden pinat runt 20 sek/m. Helt omöjligt!Min gräns ligger helt enkelt på när grenar lossnar från träden..
            He he he, skulle vilja se dig ute på sjön när grenar lossnar från träden -flying dutshman-

Har ochså varit ute och pimlat abborre på Mälaren, det var minus 25 och igentligen skulle vi ha anglat gädda men hålen frös igjen så jävla snabbt att det omöjlig gjordes. Blev abborpimpel i stället. Pimpelabborrarna var stelfrusna innan dom kom av kroken och ner på isen. Blåste säker 10-15m/s. Kallaste jag varit med om, men också parradoxalt nog, det absolut bästa abborrfiske jag varit med om.

Just nu har vi storm här (på Vestlandet i Norge) och det känns inget vidare när hela huset vibrerar i vindkasten (nu i natt). Skiten är på väg til dig. jojon80, chansa inte, lita på din instinkt.

mvh Flodström
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

tänker ge mig ut idag, typ nu men jag kommer nog in tidigare än vanligt..
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Jag har väntat i snart 2 veckor på att få komma ut o fiska men det har blåst minst 20m/s varenda dag. fett jobbigt

Kommentera

Var själv ute i 22ms gick kanon i min lilla linder 360

Kommentera

Är själv rätt het på att "go out for the big one´s" i alla väder. Men jag har iaf tänkt till vad gäller min backup.

Ett tips är att teckna medlemsskap i Sjöräddningssällskapet. De räddar allting från vilsekomna flytringar i (våra stora) insjöar till halvsjunkna trollingekipage utanför Simris. Detta gör de dessutom utan en enda krona i stöd från staten.

Skulle man som medlem dessutom ha råkat ut för soppastopp/tamp i propellern/grundstötning/avslagen brytpinne etc. assisterar de utan extra kostnad. Lite av en drulleförsäkring kan man säga.

Medlemsskapet kostar 600:- per år. Har man användning för "försäkringen" är det småpengar i förhållande till vad det annars hade kostat. Har man inte användning för själva försäkringen kan man se det som en ideell gärning.

Vad gäller gränsen för att gå ut så tycker jag många faktorer spelar roll, såsom historisk & aktuell vind/sjöhävning/strömmar/temperatur kontra kommande.

Båtens kapacitet i kombination med den egna är avgörande. Att känna sin båt, besättning och de vatten man ska korsa ger förutsättningarna.
                    The trout is out there

Kommentera

Ursprungligen postat av silverfisken75 Visa inlägg
                      Var själv ute i 22ms gick kanon i min lilla linder 360
                      I vilket badkar då? Därhemma!!!
                      Tumlaren
                      trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse