Pris på Silver fox med skönhetsfläckar??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris på Silver fox med skönhetsfläckar???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nä, fan... det var ju ETT RIKTIGT VRAK! Ångrar min skrivelse ovan...

Hade satt 89´ papp på den, inte 99´ som jag skrev ovan.

/MT

Kommentera

Vill påstå att motordetaljerna inte är direkt avskräckande enligt min åsikt går den som den ska vid en provkörning och delar som bytts och renoverats kan styrkas skulle jag inte vara rädd för ett köp. (men jag föredrar plast buckelfritt och lättlagat)
      Senast ändrad av TAMTAM; 2006-12-13, 19:00.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Lessen...

Sorry Ari, såg hårdare ut än jag menade när jag läste det efteråt. Menade bara att det både är större båt och motor det rör sig om och att det blir svårt att jämföra priser då. Inte mycket prestige i en Fox dock. Snarare en mycket bra bruksbåt till fiske.
        Jag slutar skriva inlägg nu men ville bara visa att med lite jobb och lite tänk så kan han få ut ganska bra betalt eftersom det finns gott om människor som är sugna på just den modellen. Den som fiskar bryr sig nog mer om funktionen än hur snygg den är och kan troligen också acceptera lite fler skavanker.
        Lycka till med försäljningen
        pete22

Kommentera

Ursprungligen postat av pete22
          Vad nu en Linder med en trolig 15hk Honda har med detta att göra. Inte riktigt samma liga.
          Gör som sista inlägget föreslår och fixa med lite lack, ev försiktigt plåtjobb och ev.dekal. Sen får du bra betalt i vår.
          Annars köper jag den gärna av dig på stående fot för 60000 som Elanen föreslår och så fixar jag till den.
          Jag menar allvar! Behöver du pengar nu så skicka PM!
          Han menar lite grovt översatt att "det finns idioter till allt" med Linderexemplaret skulle jag gissa på.

EDIT; Lite sent kanske
          Senast ändrad av Nikita; 2006-12-15, 20:43.
          sigpic

Kommentera

Satan här får man sig ett gott skratt. Mitt tips är att klistra över bucklorna med reklam för Berras, Söders Sportfiske eller liknande märken. Sen måla om hela skrovet med giftfärg av den självpolerade typen. Ingen kommer att märka nåt till våren.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Vet att jag lovade men kunde inte hålla mig.
              Elanen är typen som man älskar när man sätter in en annons. Kommer och sparkar på däcken och undrar om originalplasten som båten var insvept i finns kvar. Om den inte finns så tackar han för sig med motiveringen att tidigare ägare inte var nog seriös.
              Han måste förstå att detta har varit en bruksbåt. Detta betyder att den används och inte är något man dagligen putsar på. Aluminiumbåtar och fyrtaktsmotorer är tillverkade för det om nu någon har missuppfattat detta. Om ett välvårdat exemplar kostar mellan 115000 och 125000 kronor nu på hösten så kommer någon att betala mellan 80000 och 85000 när våren är här förutsatt att båten är tillsnyggad. Kolla vad någon begär för en -97 Buster L med en 50 hk Honda på.

En sak till; han försöker inte sälja båten till dig, Elanen. Om du vill bara vill klanka kanske du kan hitta någon annan sida att hålla till på, förslagsvis fnu...
              pete22

Kommentera

Kan hålla med om att båten behöver en recond innan försäljning. Lacka om sidorna, byt ut den rostiga klass 3 ringen. Putsa upp båten inom och utvändigt.
                Kan hålla med om att motorn är en nackdel...Kan du få en verkstad att kolla på den och skriva ett intyg p att den är i gott skick,. Alt göra en vinterservice på den innan försäljningen ?

Jag köpte själv en Silver Hawk -98, ngt sliten, men fräsch med en 60hp yamma -03 på för 115.000:- Vilket jag ser som ett mycket bra pris.

Så med det i baktanke så skulle jag nog sätta ett pris på din Fox runt 75-80:-ev 85k:- men då får du ha alla papper redo, vara beredd att alla prutar som fan och samtidigt fräscha upp den ordentligt...

Även om bucklorna inte betyder ngt i realiteten så ser man dom och i och med detta så undrar man hur båten är i övrigt.

Johan
                Senast ändrad av JohanPiers; 2006-12-14, 09:06.
                .................................................. ......................
                :popcorn

Kommentera

Om du vill göra en snabb affär sälj den för 79 tsek klappat och klart.

Vill du ha ut högsta pris fixa till båten lack och lite övrig kosmetika och sälj den i vår för 92 tsek.

Mycket stök och bök för 13000 sek men det ärju pengar det med.

Det är dina två alternativ

Kommentera

Är väl inte svårare än att börja högt och sedan gå neråt ?
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                      Är väl inte svårare än att börja högt och sedan gå neråt ?
                      Javisst.... Varför ska allting behöva vara så förb**kat krångligt.
                      Team Fanny Farm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka