Yamarin 415 / Yamaha 30hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yamarin 415 / Yamaha 30hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hoppas det blir en bra gäddräser, den har helt klart potential tycker jag.
    Ska bli kul att gå igenom båten ordentligt och montera prylarna man köpt. Den har ju stått under presenning sen jag köpte den så man är ju klart nyfiken på hur den ser ut i dagsljus

-Bra tips ang. mätningsklistermärke
    Senast ändrad av Test005; 2007-02-28, 16:44.

Kommentera

Sjösatte båten ikväll vid bryggplatsen.
      Har haft den på trailern tills nu och fiskat några gånger och mekat dit utrustning + bottenmålat... Är så himla nöjd med den!
      För fiske den klart mest välplanerade och användarvänligaste båt jag haft.

Två tummar upp till Yamarin-415 som snabbt blivit en favorit och som kommer att gå många timmar i sommar

Bild från i Mars:
      Senast ändrad av Test005; 2007-04-26, 20:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
        Har haft den på trailern tills nu och fiskat några gånger och mekat dit utrustning... Är så himla nöjd med den!

Två tummar upp till Yamarin-415 som snabbt blivit en favorit och som kommer att gå många timmar i sommar

Ja du ser faktiskt helnöjd ut
        I'd rather push a ford, then driva a BMW!!!!

Kommentera

...Ajajajaj, smackade på grund igår.
          Körde på en sten ute på en öppen fjärd i typ 22-23knop och skadade motorn. Skäddan (triangeln som sticker ned under propellern) höggs rakt av och jag hade nog tur att stenen inte var högre upp i vattnet för då skulle växelhuset eller hela riggen ha åkt.
          Blir att köpa ny propeller då den gamla blev skadad... Tog mig hem utan problem, men shit vad förvånad jag blev!

...glad att grundkörningen blev med den här skutan och inte den förra båten som hade splitterny 60hk fyrtaktare. Då hade man varit orolig, men med gammyamman så är det bara att gasa tills det rasar
          Senast ändrad av Test005; 2007-05-12, 15:05.

Kommentera

Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
            Har haft den på trailern tills nu och fiskat några gånger och mekat dit utrustning + bottenmålat... Är så himla nöjd med den!

Bild från i Mars:

Hur är det med stuvfack i denna båt?, vad väger båten?.

Kommentera

Stuvfack under akterbänken rymmer soppatank, startbatteri + lite utrymme för flytvästar eller annat.
              Finns ett bra utrymme under pulpeten där jag har en plastback med ankare och ankarlina... Ingen stuvplats under sittplatsen i fören.

Tror båt + motor väger 360-380kg, jag kör runt den på en 450's Trailer och det går kanonfint.

Rekommenderar båten, stort plus för god kvalitet, rejält räcke att montera utr på och stor öppen durk att fiska från.
              Man kan också hantera den ensam för lastning på trailer eller tilläggning utan problem.
              Jag kör i havet och båten går helt OK även om det blir lite studsigt när det blåser

Vi är oftast två pers och det är gott om plats för fiske, vi har också varit tre och det funkar, men man får hålla lite extra koll på krokarna innan man svingar.

Hittar du en till rätt kurs är det bara att slå till, mycket bra fiskebåt tycker jag!
              Senast ändrad av Test005; 2007-05-18, 00:11.

Kommentera

jaa den är bra båt för insjön den och jag har den samma din båt den min är yamarin 415 bf -96 med honda 30 hk 4t-98 så den är bra fiske så klart den så den är rolig båt klart och bra med trolling för den men problem om blir blåsigt så ostabil båt den... men bra för alla insjöfn för fiske för gäddor, gösar, abborre mm..

Kommentera

[IMG]http://www.dovas.se/space/14289/galleries/25272/171383.jpg[IMG]

min båt den är yamarin 415 med honda 30 4t.. den visa bild.. har en djurpigg, tre spöhållare där på rostfritt där..
                  Bifogade filer
                  Senast ändrad av Malawiclasse; 2009-03-08, 16:49.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 869 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka