Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu ska det bli ordentlig ordning på gamla Flippern, nu har jag tid att göra i ordning durken där sofforna var på ett ordentligt sätt, har plastat upp nya tvärgående balkari garaget och har nu slipat rent från gelcoat/topcoat i hela området där det ska plastas dit balkar, det är för övrigt ett jäkla skitjobb att slipa i plastbåtar.

har en bild från närjag precis började slipa, ska strax ut och förbereda morgondagens plastning idag känns det för fuktigt ute för att plasta.
    Bifogade filer
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Det är på gång, stökigt med plastning när det är kallt ute och man måste hålla på med värmare och grejer.
      Bifogade filer

Kommentera

• Haha Johan i Blekinge ser att mitt tjat om hur viktigt det är att slipa rent gått hem ser riktigt bra ut inte helt med på vad du ska göra men förutsättningarna ser riktigt bra ut definitivt ganska lätt är det men slipningen är ingen lek lycka till du är helt på rätt väg mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
          Har uppdaterat uppdaterat förarplatsen lite nu, fått in nya piloten idag med.

Blir en repa på sjön på lördag, hade i båten en sväng förra helgen och körde runt i skärgården lite men dimman tillät inte trolling, investerade i en Raymarine S1000, ska bli kul att se hur den funkar men nu är kassan tom...
          Fin och välorganiserad förarplats riktigt bra mvh

Kommentera

• Johan på Blocket finns riggarna du behöver för att göra den till en effektiv djup fiske maskin oxå mvh
            (men då får inte plånboken vara tom aldrig bra!)

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Haha Johan i Blekinge ser att mitt tjat om hur viktigt det är att slipa rent gått hem ser riktigt bra ut inte helt med på vad du ska göra men förutsättningarna ser riktigt bra ut definitivt ganska lätt är det men slipningen är ingen lek lycka till du är helt på rätt väg mvh
              Ja det är ju otroligt viktigt, har dessutom läst en massa otroligt läsvärt som Sture Sjöberg har skrivit om plastning, han är väl en av dom kunnigare på detta område, med rätt trissor så går det rätt smidigt att slipa gel/topcoat.
              Balkarna har jag plastat upp i somras med 8 lager 300 grams matta och sen sågade jag bara till dom så dom passar med skrovet och plastar fast dom i skrovet. Har bara haft durkarna liggande på byggskum innan...
              Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Fin och välorganiserad förarplats riktigt bra mvh
              Japp den blev riktigt bra skönt att det finns lite yta att sprida ut sakerna på

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Johan på Blocket finns riggarna du behöver för att göra den till en effektiv djup fiske maskin oxå mvh
              (men då får inte plånboken vara tom aldrig bra!)
              Mina riggar får hänga med ett bra tag till tycker dom funkar strålande på uppväxarfisket och då brukar det vara en rigg på 70 fot och en på 100 fot typ
              Bifogade filer
              Senast ändrad av joj; 2008-11-23, 12:31.

Kommentera

• Mera plastning gjord... babords akterdäck är färdigplastat, tror jag, nu saknas bara spackel och färg, nu är det bara styrbordssidan kvar.... men nu vet jag ju hur jag ska göra så det bör gå snabbare.

När man ska plasta ihop olika stycken t.ex durk med ett stående skott med remsor av glasfiber så är en bra teknik att "plasta macka" , mycket smidigt :-)

Kommentera

• Fler delar till båten, en balk som durken ska vila på syns till vänster och väven är till ett stående skott. Har två såna balkar till klara och räknar med att börja figursåga dom efter skrovet och plasta fast dom imorgon.[IMG][/IMG]
                  Senast ändrad av joj; 2009-01-22, 17:35.

Kommentera

• Har plastat färdigt inne i båten nu, spackling och månling kvar.

Vy från passagerarstolen

Garderoben bakom förarsoffan

Bild från ruffen och bakåt

Kommentera

• Haha visst är det kul när det blir lyckat eller hur plast är rätt enkelt då man lärt sej!
                      Bara för att kontra här har du två bilder på sommarens projekt på finnen allt du ser under badbryggan och ut från skrovet är påskarvat och inplastat, köpte en delvis förtillverkad bit i Finland slet sedan av bryggan och plastade fast den byggde också ny akterspegel runt bryggans motorbrunn mycket jobb var det men blev riktigt bra till slut, båten behövde detta bryggan försköt motorerna bakåt med resultat att motorerna nästan hamnade under ytan när man sticker iväg riktig finsk idiotkonstruktion på en annars mycket trevlig trollingbåt, som sagt allt finns det en lösning på mvh
                      Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka