Idag har jag varit ute i båten en del, har lyckats lista ut hur en del saker ska se ut, och framförallt skissade jag på hur en carport som båten ska stå under ska se ut, med spöhållare och sånt på taket så blir den gamla damen ca 2,90 hög på trailern. Imorgon ska jag ut och sätta på nya brickor på motorbultarna och börja slipa bort den gamla bottenfärgen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Att bygga om en Flipper 620....
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av team charJag vart mycket impad av min nya passat när vi var sist och fiskade och båt rampen hadde frysit åt och vi blev tvungan att dra upp den på en natur ramp med rull sten och 5cm snö. ESPn funkade kanon bara att trampa gasen i botten och det rullade sakta frammåt utan att gräva ned sig hadde inte kommit en meter med Audin. Iof är inte båten så tung bara 800kg med trailern
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Loomis Mannänänänänänänä
var förövrigt nere å glodde på polarns ryds camping med 50hp honda. Den båten är inte så dum trotts allt! För en liten peng... sen köper vi en beason, elle rhummerfish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80har ni inte problem dra upp tunga släp med framhjulsdrivna bilar? Här hemma brukar vi få koppla ihop två bilar om det vill sej riktigt illa. (dåliga naturramper) Tycker det funkat bättre med bahjulsdrift (volvo740-940-serien är bra dragbilar, speciellt 940, även bmw E-34 serie. Fast bäst är ju såklart 4wd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jonas 37En kompis trollade utanför Landsort i slutet på 90-talet när det dök upp en linder 330 som trollade lax. Om han var ut fler gånger så borde väl Tamtam sett den? vinden var runt 7sm.
Har varit med om fint försommarväder vid Landsort som på mindre än tio minuter har blivit 12s/m finns några som testar direkt från ön av och till antar att de har sjövana och koll på vädret troligen någon av demI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80klart du ska köpa en camping Loomis! Har du tur får du tag i en beg för 20lax utan motor, en bra början, motor kan du hitta beg vid ett senare tillfälle för runt 30k om du har turI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80har ni inte problem dra upp tunga släp med framhjulsdrivna bilar? Här hemma brukar vi få koppla ihop två bilar om det vill sej riktigt illa. (dåliga naturramper) Tycker det funkat bättre med bahjulsdrift (volvo740-940-serien är bra dragbilar, speciellt 940, även bmw E-34 serie. Fast bäst är ju såklart 4wdI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag blev såld på Subaru Legacy förra hösten när jag såg en 25 fots Sea Ray DC dras upp av en Legacy otroligt enkelt, den hade 2,5 liters motorn och automat.
Kommentera
-
Idag åkte rånarluva, skidglasögon, ansiktsmask och gammal skidoverall på oxå la jag mej under båten och började slipa bort den gamla sträva och ojämna bottenfårgen som inte gjorde minsta lilla nytta, nu ska VC17 västkustfärg på istället! Men fan vilket skitjobb det är att ligga under skutan att slipa trots bra maskin.
Kommentera
-
Slipar du plastrent? (till gelcoat alltså)
Om så bör du först ge den en rejäl behandling med epoxi grund före antifouling färg som VC, plasten är inte tät som man kan tro du bör definitivt ha en bra epoxi grund riktigt roligt att jobba med det kommer du att upptäcka samt att ångorna definitivt inte är hälsosamma polyester är rena parfymen.
Har jag missuppfattat något bara bortse från inlägget
Dessutom skydda dej väl från dammet bara gifter hela skiten.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka