Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elektroniskt ska det inte vara någon skillnad på + och den vanliga, skillnaden ska vara kraftigare motor och bättre lagringar pga att +en även är för kontinuerligt bruk.
    Jojon för tillfället är den inte till salu då jag tänkte skicka den med båten som ska iväg framöver den är monterad där, dock får jag inget bra pris för alltihopa kommer saken i annat läge, tyvärr kan det dröja ett tag då det nya projektet långtifrån är färdigt.
    En sak som kan förbättra funktionen är att installera en roderreferens en grunka som sitter vid styrstaget på motorn och ger feedback till piloten, ska i normala fall inte behövas till kabelstyrning men är nödvändig för hydraul styrning, denna kan förbättra och jag har letat på favoritsidan efter en då de här naturligtvis kostar runt 4tusen spänn
    Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-25, 17:32.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Jojon har du bara hört positivt om Sportpilot??
      Jag har med få undantag bara hört negativt om den annars är själva grejen rätt vettig där den sitter under ratten, om Raymarine försåg den med bättre elektronik samt gyrot som alla bättre piloter har skulle den vara kanon och naturligtvis lika dyr men ändå en behändig grej

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj
        Idag har jag packat in båten i pressening, kapellet läcker som fan så det ska jag försöka tvätta och impregnera närmaste veckorna, det är lättare att jobba under pressen än under kapellet oxå, med lite tur kanske jag kan hinna med att ta en trollingrunda efter 31 December då dom tar bort förbudet.
        vilket förbud?
        G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Du TAMTAM, har du något förslag på hur man tvättar ett kapell som groteskt mögligt på insidan? Tänkte jag skulle undvika att köpa något svindyrt medel i båtaffären. Det ska oxå impregneras efteråt!
          Bifogade filer
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av The Loomis Man
            vilket förbud?
            4 distans utanför baslinjen måste man för att fiska lax, det gäller syd Torhamn oc västerut. Med andra ord hela Karlskronas trollingvatten om man nu inte vill åka jävligt långt

Kommentera

• Hualigen! rent farligt att sitta under det kapellet! (i alla fall om det är svartmögel som det ser ut att vara)
              Nej joj inte på rak arm du får nog kosta på nåt antimögel medel från båtfirman troligen om det inte funkar att bara låta det torka ordentligt först och sedan hårt borsta bort det (andningsskydd!) helt enkelt sedan avsluta med tvätt.
              Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-25, 17:50.

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM
                Jojon har du bara hört positivt om Sportpilot??
                Jag har med få undantag bara hört negativt om den annars är själva grejen rätt vettig där den sitter under ratten, om Raymarine försåg den med bättre elektronik samt gyrot som alla bättre piloter har skulle den vara kanon och naturligtvis lika dyr men ändå en behändig grej
                Jag har oxå hört en hel del negativt men inte av nån jag känner väl, jag är helt övertygad om att en pilot som kostar 3 gånger mer än en Sportpilot är bättre, än en Sportpilot.
                Jag känner tre stycken ganska väl som har Sportpiloter och som är nöjda med dom, styr dit man vill, kan väl tillägga att vi alla har båtar som känns ganska kurs stabila och stadiga

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj
                  4 distans utanför baslinjen måste man för att fiska lax, det gäller syd Torhamn oc västerut. Med andra ord hela Karlskronas trollingvatten om man nu inte vill åka jävligt långt
                  Märkligt......
                  G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM
                    Hualigen! rent farligt att sitta under det kapellet! (i alla fall om det är svartmögel som det ser ut att vara)
                    Nej joj inte på rak arm du får nog kosta på nåt antimögel medel från båtfirman troligen om det inte funkar att bara låta det torka ordentligt först och sedan hårt borsta bort det (andningsskydd!) helt enkelt sedan avsluta med tvätt.
                    Jag läste lite om något antimögeltvätt nu och det verkar innehålla ganska mycket klorin.

Kommentera

• Joj låter jag GPSen styra den i fart funkar den riktigt bra vid ruttkörning från plottern riktigt riktigt bra faktiskt.
                      Problemet är att det jag vill använda den till är att slå på den vid hugg så den bibehåller kurs rakt fram när ingen styr då blir det svårare speciellt i blåst tyngden i skrovet har säkert med saken att göra, min är lätt och vindkänslig säkert ingen bra kombination.
                      Känner en kille som har lätt båt och en Simrad AP12 påstår att den är den bästa investering han gjort i båten han kör ofta ensam.
                      En annan jag känner har en Ray 5001 pilot som han också är mycket nöjd med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka