Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM
    Underhållsfri båt? i trollingsvängen, finns nog alltid pyssel att göra, antar du har kunnande och utrustning för alusvetsning och då kommer saken i ett annat läge om du inte har detta blir det en dyr historia definitivt.
    En riktigt fin båt är den större Silvern med ruff och stängbara dörrar till akterdäcket såg en sån i Nynäs i våras, tycker faktiskt den var vassare än Järnets har dock inte ekonomin för en sådan annars hade den varit ett val utan tvekan.
    Efter att du gjort ombyggnaden av din plastbåt på rätt sätt så är underhållet av själva båten inte så omfattande, personligen skulle jag nog föredra plast framför alu men allt är som bekant en smaksak, kul att du upptäckt att fiske inte bara är fluga när det gäller lax, min styrman gjorde detta också efter några riktigt roliga resor till Vättern, han är nämligen fanatisk tvåhands fiskare i Norge!
    nått måste man ju göra på vintrarna när man inte orkar åka till argentina
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Kollade på dem ser ut som de har gasdämpade stolar också, (men troligen inget gasdämpat pris dessvärre!) visst är de fina utan tvekan
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• ja va fanken, man får ju drömma lite! eller hur?
        G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

• Skulle tro det gör det jämt
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ha ha, ganska kul att sitta här och läsa era drömmar samtidigt som man dricker ett par GT...

Mitt drömprojekt är att göra en trollingbåt av en Smuggler 24 DC och hänga på en 250 hk Yamaha... Kommer en projekt tråd om det om typ 5 år

Smuggler 24 är en båt som går helt sjukt bra i sjön och med en utombordare på bracketen så kan man få en kanonfin trollingbåt tack vare den stora sittbrunnen
            Bifogade filer
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Låter oroväckande med alla bekymmer du haft med din. Jag som bara hört positivt om sportpiloten. Men om din är servad och funkar nu köper jag gärna den av dej tamtam!

Ursprungligen postat av TAMTAM
              Jojon det ena behöver inte utesluta det andra det blir inte lätt den saken är klar men jag har några tips att bjuda på privat som jag tror kan vara av hjälp redan dina tl är ett bra steg.
              Vad gäller Sportpiloten, visst får du en för fyra lax precis vad jag betalade för min beggad.
              Har vid det här laget skickat den till generalagenten två gånger för bristfällig funktion sista gången bytte de ut innehållet i kompassen (efter kraftigt skällande gjorde de detta gratis lönar sej alltid att bli förbannad ) och nu funkar den någorlunda bra för trollingen, nackdelen är det ständiga "sågandet" fram och tillbaka med ratten när båten gungar i sidled, tröttsamt att höra.
              Service killen sa att den troligen behöver programmeras om vilket tydligen är möjligt dock ska man släpa allt till sjötest nånstans skiter i det och köper bättre grejor i framtiden.

Kommentera

• Jag har hört om ganska mycket krångel med autopiloter, även Sportpiloter men oxå dom som är mycket dyrare. En kompis skickade in sin 9 år gamla Sportpilot på service när han bytte båt och när den kom tilbax så fungerade den inte och då fick han en helt ny av dom, vissa har tur.

Jag läste lite i instruktionsboken till Sportpilot och där står faktiskt att det är Sportpilot+ och inte den vanliga Sportpiloten som är gjord för trolling.

/SportPilot.pdf

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj
                  Jag har hört om ganska mycket krångel med autopiloter, även Sportpiloter men oxå dom som är mycket dyrare. En kompis skickade in sin 9 år gamla Sportpilot på service när han bytte båt och när den kom tilbax så fungerade den inte och då fick han en helt ny av dom, vissa har tur.

Jag läste lite i instruktionsboken till Sportpilot och där står faktiskt att det är Sportpilot+ och inte den vanliga Sportpiloten som är gjord för trolling.

/SportPilot.pdf
                  Joj vad är det för skillnad på sportpilot och sportpilot + ? Jag trodde att + var till för tyngre båtar med hydralstyrning.

Kommentera

• Den skillnaden jag vet är att den klara större båtar som du skrev, dom ser likadana ut men det hörs att + har större motor.

Kommentera

• Idag har jag packat in båten i pressening, kapellet läcker som fan så det ska jag försöka tvätta och impregnera närmaste veckorna, det är lättare att jobba under pressen än under kapellet oxå, med lite tur kanske jag kan hinna med att ta en trollingrunda efter 31 December då dom tar bort förbudet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka