Ursprungligen postat av TAMTAM
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Att bygga om en Flipper 620....
Collapse
X
-
Ha ha, ganska kul att sitta här och läsa era drömmar samtidigt som man dricker ett par GT...
Mitt drömprojekt är att göra en trollingbåt av en Smuggler 24 DC och hänga på en 250 hk Yamaha... Kommer en projekt tråd om det om typ 5 år
Smuggler 24 är en båt som går helt sjukt bra i sjön och med en utombordare på bracketen så kan man få en kanonfin trollingbåt tack vare den stora sittbrunnen
Kommentera
-
Låter oroväckande med alla bekymmer du haft med din. Jag som bara hört positivt om sportpiloten. Men om din är servad och funkar nu köper jag gärna den av dej tamtam!
Ursprungligen postat av TAMTAMJojon det ena behöver inte utesluta det andra det blir inte lätt den saken är klar men jag har några tips att bjuda på privat som jag tror kan vara av hjälp redan dina tl är ett bra steg.
Vad gäller Sportpiloten, visst får du en för fyra lax precis vad jag betalade för min beggad.
Har vid det här laget skickat den till generalagenten två gånger för bristfällig funktion sista gången bytte de ut innehållet i kompassen (efter kraftigt skällande gjorde de detta gratis lönar sej alltid att bli förbannad ) och nu funkar den någorlunda bra för trollingen, nackdelen är det ständiga "sågandet" fram och tillbaka med ratten när båten gungar i sidled, tröttsamt att höra.
Service killen sa att den troligen behöver programmeras om vilket tydligen är möjligt dock ska man släpa allt till sjötest nånstans skiter i det och köper bättre grejor i framtiden.
Kommentera
-
Jag har hört om ganska mycket krångel med autopiloter, även Sportpiloter men oxå dom som är mycket dyrare. En kompis skickade in sin 9 år gamla Sportpilot på service när han bytte båt och när den kom tilbax så fungerade den inte och då fick han en helt ny av dom, vissa har tur.
Jag läste lite i instruktionsboken till Sportpilot och där står faktiskt att det är Sportpilot+ och inte den vanliga Sportpiloten som är gjord för trolling.
/SportPilot.pdf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojJag har hört om ganska mycket krångel med autopiloter, även Sportpiloter men oxå dom som är mycket dyrare. En kompis skickade in sin 9 år gamla Sportpilot på service när han bytte båt och när den kom tilbax så fungerade den inte och då fick han en helt ny av dom, vissa har tur.
Jag läste lite i instruktionsboken till Sportpilot och där står faktiskt att det är Sportpilot+ och inte den vanliga Sportpiloten som är gjord för trolling.
/SportPilot.pdf
Kommentera
-
Den skillnaden jag vet är att den klara större båtar som du skrev, dom ser likadana ut men det hörs att + har större motor.
Kommentera
-
Idag har jag packat in båten i pressening, kapellet läcker som fan så det ska jag försöka tvätta och impregnera närmaste veckorna, det är lättare att jobba under pressen än under kapellet oxå, med lite tur kanske jag kan hinna med att ta en trollingrunda efter 31 December då dom tar bort förbudet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka